örnekle anlatmak gerekirse.
şirket olarak almanya'ya ihracat yapacaksınız.
100 euro para alacaksınız.
bulgaristan'da paravan şirket kurup malları buraya 10 euro karşılığı satıp, bu şirket üzerinden almanya'ya satış yaparsınız.
ülkeye 10 euro girer ve devlete 4 euro verirsiniz bozdurmak için.
kalan 90 euro da bulgaristan'da kurduğunuz paravan şirkette kalır.
bakın ne oldu? bu saçma yapı yüzünden ülkeye 90 euro girmedi.
hem hangi şirket %40 kar ile ihracat yapıyor da bu dövizlerinden vazgeçsinler?
edit: merkez bankasına verilen dövizin elbette tl karşılığı veriliyor. ancak hangi şirket %40 kar ile çalışıyor?
bu şirketler yeniden döviz alıyor, tekrar alım satım komisyonu ödüyor.
neden kur farkı zararına girsin şirketler?
edit2:transfer fiyatlaması sebebiyle bu kadar yüksek oranlarda yapılamayacağı yönünde mesajlar geliyor. doğrudur.
ben olayın daha açık kavranması için abartılı rakamlar verdim. şirketler bu yolu kullanmaz bambaşka yollar kullanır yine bu dövizi vermekten kaçınırlar. anlatmak istediğim ihracat rekoru kırmak için çıktığımız yolda nasıl oluyor da ihracatçının belini kırdık?
16.04.2022 · 41. sıra
mcspayer
15.04.2022 17:14 ~ 19:59