1.8 alır. sinan oğan da 1.2 alır. seçimi ilk turda yüzde 53 ile kk kazanır.
Sık geçen başlıklar
14 mayıs 2023 muharrem ince'nin alacağı oy oranı 2
ekşi'de göryuzde 3-4 maksimum alacak, sinan ogan da yuzde 1-2 alsa, 4-5 puan eder.
bu da erdogan'in 40 oyu oldugu yerde, her sey ilk turda rahat bitecekken ikinci tura kalmasina sebep olacak.
milletvekili secimlerinde yuzde 3 oyla akp ye 30 milletvekili hediye edilecektir. 4 alırsa 40 5 alirsa 50 milletvekili 6 alirsa 60 vekil akp ye gidecek ve elbette kendisine oy verenler bilerek ve isteyerek buna sebep olacak.
halbuki olay cok basit,
1) erdogan'dan kurtul,
2) parlementer sisteme geri don,
3) soz verdikleri gibi baraji yuzde 2'ye indirt, sonra ince de ozdag da istedigin her kisi de meclise girer.
bu da kilicdaroglu ve millet ittifakiyla mumkun sadece.
sen secmen olarak boyle yaptikca ulkeyi batiracaksin ve bunun o kibirin, siyasetten zerre anlamayan zekan ve egon yuzunden oldugunun farkinda bile degilsin. bu secim "ilke" zamani degil, pragmatik olma zamani.
komunist misin? inceci misin? ozdagci misin? iyi partili misin? bulundugun sehirde akp'den sonra en guclu parti saadet mi? saadet'e vereceksin. deva mi? kafanda babacan bandanasiyla gideceksin. ittifakin baraj sorunu zaten yok, her sehirde herkes kendi bacagindan asiliyor, akp'den en fazla vekil kapmanin tek yolu bu ama sen gidip ince'ye vereceksen, o oy akp vekillerine gidecek.
bu kadar basit. bir sonraki secimde ne yaparsan yap, istersen jelibon partisine oy ver, zerre ilgilendirmiyor.
bu da erdogan'in 40 oyu oldugu yerde, her sey ilk turda rahat bitecekken ikinci tura kalmasina sebep olacak.
milletvekili secimlerinde yuzde 3 oyla akp ye 30 milletvekili hediye edilecektir. 4 alırsa 40 5 alirsa 50 milletvekili 6 alirsa 60 vekil akp ye gidecek ve elbette kendisine oy verenler bilerek ve isteyerek buna sebep olacak.
halbuki olay cok basit,
1) erdogan'dan kurtul,
2) parlementer sisteme geri don,
3) soz verdikleri gibi baraji yuzde 2'ye indirt, sonra ince de ozdag da istedigin her kisi de meclise girer.
bu da kilicdaroglu ve millet ittifakiyla mumkun sadece.
sen secmen olarak boyle yaptikca ulkeyi batiracaksin ve bunun o kibirin, siyasetten zerre anlamayan zekan ve egon yuzunden oldugunun farkinda bile degilsin. bu secim "ilke" zamani degil, pragmatik olma zamani.
komunist misin? inceci misin? ozdagci misin? iyi partili misin? bulundugun sehirde akp'den sonra en guclu parti saadet mi? saadet'e vereceksin. deva mi? kafanda babacan bandanasiyla gideceksin. ittifakin baraj sorunu zaten yok, her sehirde herkes kendi bacagindan asiliyor, akp'den en fazla vekil kapmanin tek yolu bu ama sen gidip ince'ye vereceksen, o oy akp vekillerine gidecek.
bu kadar basit. bir sonraki secimde ne yaparsan yap, istersen jelibon partisine oy ver, zerre ilgilendirmiyor.