ilk defa olmuyor ancak yine bir gün olacağı kesindi. aylardır "terörist pyd" diye ciyaklayan akp iktidarı eninde sonunda pyd'nin islamcıları süpürdüğü bir yerde dişini göstermeyi deneyecekti. pyd'nin yönetim yerlerine ve ypg/ypj'nin komuta merkezlerine saldırması, örgütün kazandığı uluslararası destekten sonra mümkün olmayacağından, akp iktidarının beslemesi radikal islamcı sapıkların kaybettiği kritik ikmal yollarının açılması için saldırı cazip gelmiş. bu sırada gelen açıklamalara da dikkat etmek lazım. ulusal güvenlik'ten bir anda "angajman kurallarına" kayıştaki o estetik incelik takdire şayan. malumumuz, haziran seçimleri öncesi suriye'ye 4 adam gönderip tr'ye 8 füze attırırım skandalı kamuya açıldığında ayağa kalkan akp karşıtı kitle, hdp mitinginin bombalanmasıyla başlayıp şiddetli şehir çatışmalarına evrilen akış içerisinde birden kürt düşmanlığını hatırlayıverdi. kobani düştü düşecek diye adeta ışid galibiyeti muştulayanları dinleyip katliam beklentisinin ufukta göründüğünü fark eden azılı türk milliyetçilerinin kürde hıncı sevince dönüşürken, bugün de göz göre göre suriye bataklığına çekilen ülkenin ilk hedefi kürtler olunca neye bulaştırıldığımızı unutuveriyorlar. akp'nin suriye savaşına fiilen dahil olarak ırkçı-mezhepçi politikasını askeri müdahale ve işgalcilikçe taçlandırma hevesinde itiraz etmesi kuvvetle muhtemel milliyetçilerin ağzına çalınan bir parmak balın adı da her zaman olduğu gibi "terörle mücadele" oluveriyor. akp, suriye'ye müdahaleciliğini, lojistik ve istihbari hamlelerden fiili çatışmaya doğru kaydırırken ülke içinde tedirginlikten ziyade "sevinç" olmasının yegane temeli budur.
vahhabi sapıklığıyla, cihadist/selefi psikopatlığını desteklemek tabii ki ortadoğu'da rol model (!) olan seküler yönetime sahip müslüman ülkenin yapması gereken bir şey. yıllarca türkiye iran olmasın teranesi okuyan insanlığın kızamığı milliyetçiler de, arada kürtleri "temizleriz" sevinciyle mezhepçilik dahil her türlü ayrımcılığın kendi ülkesinde hortlamasını tali görmüş olacak ki, zinisim adnikraf ninekilhet çekegeldiği günleri unutmuş, daha dün başkentinde patlayıp yüzden fazla insanı katleden radikal islamcıların ikmal yollarını açık tutarak perişanlığına katkı verdiği sınır komşusunun içsavaşına doğrudan müdahil olmanın mutluluğunu şimdiden yaşar hale geldiler. haa, ama tabii, radikal islamcıların ankara'da ve suruç'ta katlettiği insanlar kürttü, kürtçüydü, solcuydu, "teröristti" doğru mudur?
15.02.2016 · 31. sıra
dopermen
14.02.2016 18:25