Sık geçen başlıklar

1 temmuz 2023 elon musk açıklaması 2

ekşi'de gör
yapay zeka devriminin sosyal medya üzerinde yarattığı ilk şok dalgalarını gördüğümüz gelişmelerden birisidir.

konuyu yakından takip eden kişiler bilir; (bkz: reddit) te milyonlarca kullanıcısı olmasına rağmen kendi uygulaması haricindeki bütün uygulamalara kullanım başına ücret ödemeleri gerektiğini duyurdu. olay mevcut kullanıcılar arasında büyük tepki toplamış olsa da açıkçası başka çareleri yok.

yapay zeka sistemlerinin eğitiminde en önemli kaynaklardan birisi internet üzerinde açık bir şekilde paylaşılan insan yapımı içerikler. twitter / reddit gibi siteler bu sistemler için sonsuz ve bedava birer kaynak haline gelmiş durumda.

üstüne otomatize edilmiş sistemler saatler içerisinde bir kullanıcının seneler içerisinde yapabileceği işlemi fazlasıyla yapabiliyor, haliyle sistem kaynakları da ona göre harcanıyor.

şahsen yakın zamanda sözlüğün de bu akıma katıldığını görürsem şaşırmam.

yapay zeka devrimi ile beraber yakın gelecekte sözlük / reddit / twitter gibi sitelerin kendi verilerini eğitim için toplu halde sattıklarını veya kendi modellerini oluşturmaya başladıklarını görüyor olacağız.

sosyal medyanın yakın gelecekte kullanılamaz hale gelme olasılığı çok yüksek çünkü kim gerçek, kim yz anlamak giderek çok daha zor hale gelicek.

örneğin teorik olarak sözlük, elindeki bütün verilerden bir model oluşturup manipulasyon veya reklam amaçlı bir başlığın gidişatını değiştirebilir, verilen cevaplar sözlük formatına uygun olacağı için anlamamız gerçekten zor.

bu süreçte içerik üreten biz kullanıcılara bu satışlardan pay düşer mi göreceğiz, belki nihayet maaşlarımız zamlı olarak yatmaya başlar *

ek: elon musk'ın tam bir şarlatan olduğunu düşünenlerdenim, savunduğum sanılmasın
kodumun çocuğu türkiye gündeminden haberin var mı senin? norveç mi burası bizim neyimize yeter 600 tweet hakkı. adamların on yıllık olayını bir günde yaşıyoruz biz.

bize bi ayrıcalık tanıman lazım, siktirtme şimdi mavi tikini de mavi kuşunu da göt. dolar 30'a gidiyor haberin var mı? bize bedavadan başka renk tik ayarla garibanız olum biz.