tirimüjgan şaheste...
evet, hazır siteye giriş yapıp kendi soy-boy bilgimize bakarken, hanım tarafının da soy bilgisine bakalım dedik.
bir de ne göreyim?
hanımın anne tarafının uzantılarından birinde "
tirimüjgan şaheste" diye bir isme rastladım.
oha lan!
tirimüjgan diye isim anadolu'da ne arar?
ancak saraylarda, konaklarda yaşayacak bir hanımefendi ismi değil mi bu? diye düşündüm.
evet, haklıydım!
cennet mekan ulu hakan ve bir karış dahi toprak kaybetmemiş(!) hünkarımız abdülhamid han'ın annesinin de adı
tirimüjgan sultan'dı...
yani ismi
tirimüjgan şaheste olan bir kadın ancak ve ancak
osmanlı hanedanı mensubu olabilirdi.
hemen kayınpederi aradım.
anlamadı bir şey.
zaten anlasaydı şimdi kendisi şehzade olurdu.
tabi ben hemen anladım.
hanıma dedim ki; "
hanım sen bir prensessin".
zaten ben biliyordum bunu, şüphelenmiyor değildim.
şimdi emin oldum.
bu arada ilk talebim
suada'yı derhal bize verin. ayrıca
beylerbeyi sarayını da istiyorum.
ailemiz sürgünde aç ve sefil yaşadılar(!) yıllarca, şimdi dedelerimizin mezar taşlarını bile okuyamıyoruz.
ve benim hanım bu duruma çok üzülüyor.
lütfen önce suada'yı verin, sonra da ecdadımızdan yadigar paralardan(!) bize maaş bağlayın.
bu bizim en tabi hakkımız.
bu arada hanıma bir internet sitesi kurup yüzük, kaftan falan satıcam oradan.
ayrıca yandaş kanallardaki tarih programlarında da osmanlı hanedan mensupları olarak cüzi ücretler karşılığı boy gösterebilirim.
ulan var ya, hanedana damat olmak ne güzel bir şeymiş.
vay amünyum...