Sık geçen başlıklar

üniversite sisteminin patlayacak olması 1

ekşi'de gör
yüksek öğretim sistemi diyecektim ama malum karakter sınırı. kabaca anlatmak gerekirse bir senede üniversiteye yerleşen aday sayısı 900 bin civarında. bunun yarısı lisans yarısı ön lisans aşağı yukarı. şu anda işsiz üniversite mezunu sayısı 1 milyon civarında. üniversite mezunlarındaki işsiz sayısı son bir senede 200 bin kişi artmış. seçkin üniversitelerdeki belli başlı bölümler ve sağlıkla ilgili branşları saymazsak üniversite mezunlarının pek çoğunu bekleyen kader kobilerde asgari ücretin az üstü bir maaşla çalışmak veya işsiz kalmak. pek çok mezun için kpss son umut oldu.

hal böyle iken yök hala kontenjan arttırmaya çalışmakta. 23 yaşında işsiz genç zanaat öğrenmek için de geç kalmış oluyor.

bu durum ilerde ciddi sosyal sorunlara yol açabilir.