Sık geçen başlıklar

öğretmenlerin sığınmacı öğrencilerle imtihanı 1

ekşi'de gör
zamanında ikinci bir yabancı dilim olsun diye bir almanca kursuna yazılmıştım.
sınıfta 7 kişiydik,
3 kişi benim gibi üniversite öğrencisi ya da mezunu, dil öğrenmek icin gelmiş.
4 kişi de almanya da kendisine karı/koca bulmuş, almanyanın istediği minimum almanca kabiliyetini kazanmaya çalışan ilkokul mezunu insanlardı.

hoca bizim seviyemizde gitse diğerlerine ağır geliyordu, onların seviyesinde gitse biz patinaj durumunda kalıyorduk.
velhasıl çok güzel almanca öğrenecekken siniftaki o dil bilmeyen/öğrenemeyen 4 kişi yüzünden hiçbir şey öğrenememistik.

mevcut vaka da budur. bu sığınmacıların karma sınıflarda olmasından dolayı zaten kör topal olan eğitim sistemimizle türk öğrenciye de bir şey öğretemez hale geleceğiz.

sonuç? sonuç beka sorunu efendiler beka sorunu.