arkadaşlar size kötü haberlerim var. aslında bunu ne zamandır yazmak istiyordum. bizim tabi olduğumuz yeni sistemde çalıştıkça ve prim ödedikçe çalışanların emekli aylığı düşüyor! neden diye sormayın ama böyle. isterseniz gidin bunu araştırın. ben bu gerçekle ilk yüzleştiğimde inanmak istemedim. çünkü kulağa çok saçma geliyordu. tam tersine çok çalışan ve prim ödeyen birinin daha çok maaş almasını bekliyordum. ancak bu sistemde öyle olmadığını gördüm. mesela ben bir gıda fabrikasında 15 yıldır işçiyim. sigortaya girişim 2007 yılından. e-devlet'e göre şu an emekli olsam 1400 lira emekli aylığım olacak. işin garibi ben çalıştıkça ve prim ödedikçe bu 1400 lira yukarı çıkacağına aşağı iniyor. 40 yıl çalışıyorum diyelim, finalde 400-500 lira aylıkla sap gibi ortada kalıyorum. 2008 yılında çıkan bu yeni sistemde sigorta başlangıç tarihinizin hiçbir önemi yok. isterseniz 1990 tarihi girişli olun. ocak 2008 tarihinden itibaren ödediğiniz ve ödeyeceğiniz primler gelecekteki emekli aylığınızı çöpe dönüştürmektedir.
aslında şimdi bile 900 lira emekli aylığı olan insanlar var. ama şimdi siz içinizden "hayır onların durumu başka. benim aylığım öyle olmayacak" diyorsunuz biliyorum. bende öyle diyordum çünkü. işte seneler geçtikçe bununla yüzleşeceğiz. lakin ömrümüzün en güzel verimli yılları geçmiş olacak. aslında tamamen boşuna çalışıyor ve prim ödüyoruz. sizler babalarınız yahut dedeleriniz gibi ortalama bir emekli aylığı ile yaşar gideriz sanıyorsunuz biliyorum. bende öyle zannediyordum çünkü. ama öyle değil işte. öyle olmayacak. işte bu, bizi yönetenlerin hepimize attığı en büyük kazıktır. şu meşhur kurbağanın pişme hikayesi var ya hani. işte o hikaye bu. milyonlarca insan sefalete koşar adım gittiğinin farkında değil. maalesef gerçeği ömürleri çöpe gittikten sonra öğrenecekler. bundan daha acı bir tablo düşünemiyorum.
konuyla ilgili bir uzmanın yorumu.
04.10.2021 · 29. sıra
seylann
03.10.2021 00:00 ~ 01:10