Sık geçen başlıklar

yeni türkiye'de çerez yenememesi 2

ekşi'de gör
türkiye’de iç fındığın kilosu 90tl.
günlük euro kuru 7,75tl
90:7,75= 11,61 euro.

almanya’da fındık kg fiyatını araştırdığım kadarıyla (yanlışsam arkadaşlar düzeltsin) 9,00 euro
muhtemelen almanya’ya giden fındık türkiye’den gitti. peki elin almanı (birim fiyatı geçtim artık, euro bazında bile ) benden ucuza nasıl bu ürünü tüketiyor??

bilenler bi yeşillendirsin kafayı yiyecem yoksa.
evet, halimiz budur. eskiden "çerez parası" gibi bir deyime bile sahip olan ülkemizde artık çerez yemek alt ve hatta orta gelirli vatandaş için mümkün değildir. çerez yemek artık lüks görülen bir şey. hele yanında bira, sigara gibi atraksiyonlara girmek bir asgari ücretli için ütopik bir durum. düşünün, günboyu kan ter içinde çalışarak kazandığınız para ile akşam dönüşte kendinize, eşinize çocuklarınıza çok değil, birer avuç fıstık alamıyorsunuz. yetmiyor. siz çalışıyorsunuz, fıstıkları patronun çocukları yiyor...