Sık geçen başlıklar

yazarların piyano çalma seviyeleri 1

ekşi'de gör
soruya şöyle sinir bozucu bir cevap vereyim :) piyanoda (aslında bütün enstrümanlar için geçerli) çalınan eserin hiçbir önemi yoktur. asıl önemli olan o eserin nasıl yorumlandığıdır. bununla beraber işin içinde sayısız teknik detay vardır.
dolayısıyla bir piyanist, okuması en kolay çocuk parçasını çalışınızdan bile sizin seviyenizi anlayabilir. hatta daha ileri gideyim piyanoyu çalmanıza bile gerek yok ellerinizin piyanonun üzerinde nasıl durduğuna bakarak bile seviyeniz hakkında fikir sahibi olabilir. liszt çalıyorum, rachmaninoff çalıyorum diyen biri pata küte piyanoya vurarak çalarken, 6 yaşında bir çocuk, çocuk şarkısını bile ruh katarak çalıyorsa hangisi daha iyi piyanisttir siz karar verin.

yani "ben iyi piyanistim yıllarımı piyanoya verdim, şunları şunları çalıyorum. " demek hiçbir şey ifade etmez :)