Sık geçen başlıklar

volvo'nun kafa kafaya çarpıştığı tır'ı pert etmesi 1

ekşi'de gör
çarpışmanın etkisinin tırın zayıf noktası ile bir alakası yok.

fizik yasaları, tırın zayıf noktasına falan bakmaz. hız x kütle = adamın amına koyar.

iki tane ağır kum romörkünü çeken devasa bir tır bir arabaya çarptığında hızx kütle= önünde hiçbir şey duramaz.

ama görüyoruz ki, volvo sadece ön motor bölümün hasar aldığı, kokpitin ise sapa sağlam kaldığı, sürücünün hafif sıyrıklarla kazadan kurtulabildiği mükemmel bir güvenlik sistemi kurmuş. keşke bütün otomobil üreticileri bunu yapabilse.

ayrıca dikkat ederseniz, kaza resmen göre göre geliyor. volvo sürcüsü normalda kamyonun geldiğini görebilecek harika bir görüş açısına sahip ama yine de şerit değiştiriyor. yani muhtemelen ya teleofnla konuşuyor, ya aynalrdan sağına soluna bakıyor, ya telefonda mesaj okuyor ve önüne bakmıyor.

bu hatayı başka bir aracın içinde yapsaydı, bir anlık dalgınlıkla ölmüştü.

bütün otomobil üreticilerinin bu olasılıkları dikkate alarak araç tasarlaması gerekiyor.

trafik şaka değil, bir anlık dalgınlık, hayatınızı alır.

bu arada:
https://www.youtube.com/watch?v=m7fivfx5j10

ve elbette unutulmaz cevab:
https://www.youtube.com/watch?v=dndhqzzph0q