sınıf öğretmeni eşimin söylediği söz.
zümre toplantısında "okullarda sağlık, çocuklara sorumluluk bilinci kazandırma, temizlik" gibi değerlerle ilgili tartışıyorlarmış.
öğretmen arkadaşlarından biri sazı eline almış: "geçen yıl çocuklarıma kendi çevrelerini temiz tutmayı öğretmek, yere attıkları çöpleri temizleyen hizmetlinin bir köle olmadığı ve onun da yorulabildiğini öğretmek için 3 hafta boyunca kendi sınıfımı kendi öğrencilerime temizlettim." demiş.
cidden işe yaramış, çocuklar hem yere çöp atan diğer arkadaşlarını uyarmaya; hem de kendileri de yere çöp atmamaya başlamışlar. üstelik öyle dip köşe temizlik yaptırmadan, sadece resim dersinde kesilen kağıt parçaları gibi kendi döktükleri çöpleri toplatıyor, bu aşamada da yanlarında öğretmen çocuklara yardım ediyormuş.
4.hafta velinin biri gelmiş, "benim oğluşuma nasıl çöp toplatırsın sen, hizmetçin mi bu çocuk senin?" diye çıkışmış. "o kadar temizlikçiye para veriyoruz, o yapsın ama benim çocuğum yerden ot bile toplamayacak" diye bağırmış. veliyi zor sakinleştirmişler.
iyi de bu çocuklar ne olacak? nasıl sorumluluk sahibi, kendi işini kendi gören, kendi ayakları üzerinde duran, farkındalık ve özgüven sahibi bireyler olacaklar? anası yemeğini yediriyor, babası pantolonunu giydiriyor, kendisi yerden bir çöp alamayacak kadar nazlı, dersler onları sıkmamalı, aman azıcık çalışmaya gelmemeliler.
16.09.2017 · 20. sıra
sacmaladi bu yine
15.09.2017 00:00 ~ 00:02