amerika’dan yeni döndüğüm saf/salak günlerim. yaklaşık 10 yıl yaşamışım oralarda. maddi durum iyi diye de değil, bursla okudum. ucuza da ikinci el bir araba almıştım bir ara.
sonra burs ve okul bitti, türkiye’ye döndüm. abime dedim ki yahu şöyle benim abd’deki gibi ucuz yollu bir araba alsam işe başlayınca. hem sorunsuz araç, hem f/p olarak gayet memnundum, hem de çok konforlu.
bahsettiğim “ucuz” araba honda crv 2l, türkiye fiyatı 532.000 tl.
abd fiyatı $ 25.000 = 140.000 tl
aylarca abimin dalga konusu oldum.
hele bir de bu arabanın ikinci elini alayım deseniz $10.000’e alırsınız. aynı fiyata mercedes, bmw de var tabi.
alım gücüne hiç girmiyorum.
kısacası arabalar ucuz, bizi fena silkeliyorlar.
6 ay çok zaruri durumda kalanlar hariç kimse araç almasa o gümrük vergileri de, o ötv’ler de öyle bir iner ki, inanamazsınız. ancak insan bir kere yolunmaya alışmasın, bağımlılık yapıyor.
sonra milletin mustang aldığı paraya clio alıp sevinirken buluruz kendimizi.
05.07.2020 · 25. sıra
backtothefuture
04.07.2020 11:45