uzun yıllar esenler'de tekstil atölyelerinde afgan ve pakistanlılarla çalışmış biri olarak fantezi dünyalarını duysanız aklınız götünüze kaçar sayın sözlük yazarları. bunlar daha iyi günleriniz adamlar akın akın geliyorlar. bunlar yüzünden atölyedeki kadınlar bekaret kemeri takacak noktaya gelmişlerdi. fakat bizlerin anlamadığı şey şu. bu adamların kültürü böyle. şimdi sizler duyuyorsunuz bu adamlar 8-9 yaşındaki kızlarla evleniyorlar veya ne bileyim bir tane kadını gözüne kestiriyor ve ona zorla sahip oluyorlar, bizler de sinirleniyoruz. bunlar çok normal onlara göre.
bir tane afgan vardı 18 yaşında çocuk ramazanda oruç tutmadığımı gördüğünde 'sen müslüman değil? yazık yazık' demişti. ben de kendisine inançsız birisi olduğumu söylemiştim. çocuk çok şaşırmış 'ben sana allah ispatlayacak bekle' demişti. yalan yok bunu dedikten sonra allah’ı inkar eden dilimi keseceğini ve bir daha o ağzımı hiç açmamam üzere dudaklarımı makinede dikeceğini düşünmüştüm ama tepkisi çok hafif olmuştu. ezan okunurken beni dışarı çıkardı ve 'bak dinle' dedi. dinledim ve sonra 'ee mk' der gibi çocuğun yüzüne baktım. parmağını havaya kaldırdı ve bana dönüp 'bak allah ezan okuyor' dedi. çocuk bu yaşına kadar ezanı okuyanın allah olduğunu düşünmüş hep. adamlardaki geri kalmışlığa bakar mısınız? ah be kardeşim her camiden farklı ses geliyor onu da mı ayırt edemedin. ayrıca ezanı okuyan imam aşırı detoneydi, allah nasıl detone olabilir? yeri göğü yaratmış. neyse allahtan artık türkiye'de yaşamıyorum da böyle saçma şeylerden kendimi korumuş hissediyorum.
06.04.2022 · 19. sıra
renklicamasir
05.04.2022 18:11 ~ 19:01