muhteşem bir hayvan.
bakın vaşak uzmanı batur avgan ne demiş zamanında:
" yaban keçileri ve geyikler orman içindeki açıklıklarda ki açık otlaklara pek çıkmaz ki vaşak kendilerini kolayca görmesin. böylece orman içindeki açıklıklarda ot oburların etkisi azalır. buralarda çiçekler ve meyveli bitkiler daha kolay yetişmeye başlar. meyveli bitkiler kuşlar için besin kaynaklarıdır, çiçekler de arıların bal yapması için birinci ihtiyaçtır. insanlar için de bu sistemin önemi var. yaban domuzları özellikle doğal alanlara yakın yerlerdeki tarım alanlarına çok zarar verir. vaşak ve kurdun yaşadığı doğal alanlarda yaban domuzları da açık olan tarım alanlarına kolay kolay girmezler. günlerinin büyük kısmını ormanın karanlığında saklanarak geçirirler. bu sayede çiftçi rahat eder. ama vaşak ve kurdun kendisine sağladığı bu yararı bilmeyen çiftçi her gördüğü kurdu ve bazen de vaşağı vurur.”
22.02.2018 · 26. sıra
banakalanaskintadi
21.02.2018 16:00