2 tb diye satılan bellekler aslında 2.000.000.000.000 bayt'tır. işletim sistemi belleği okuduğu zaman ise gerçek boyutu ortaya çıkıyor. buraya hesaplamasını da yazayım:
2.000.000.000.000 bayt / 1024 = 1.953.125.000 kb
1.953.125.000 kb / 1024 ~ 1.907.000 mb
1907000 mb / 1024 ~ 1862 gb
1862 gb / 1024 ~ 1,82 tb eder
eğer tam olarak 1,8 tb ise yaklaşık olarak 20 gb kadarını toshiba iç etmiş demektir. hakkını arayabilirsin.
dipnot: bütün bellek üreticileri bu sistemle satsa bile ben bunu doğru bulmuyorum. düşünsene pazardan 2 kg muz almışsın, eve gelip tartınca 1,75 kg çıkıyor. bu iki durum arasında bir fark göremiyorum. eğer 2 tb diye bellek satıyorsan, içinde 2048 gb kullanacak alan olmalı. ya da 2 tb değil, 1,8 tb diye satış yapmalısın. ne aldığını bilmek müşterinin hakkı. aradaki 200-250 gb depolama alanı iç edilmemeli.
minareyi çalan kılıfını hazırlar eklemesi: üreticiler diyor ki; "10^12 bayt, 1 terabayt eder. 2^40 bayt ise 1 tebibayt (tib) eder. yani ben sana 2 tb sattım. senin 1,82 dediğin şey terebayt değil, tebibayt." hayır kardeşim işletim sistemi dosya boyutunu hesaplarken tebibayt diye bir ifade kullanmıyor. windows terabayt diyor. tüm dünyada 1 terabayt = 2^40 bayt şeklinde bir kullanım var.
01.09.2020 · 50. sıra
acilin ben makine muhendisiyim
31.08.2020 17:38 ~ 23:01