uzun zamandır kendi icimde sorguladığım bir şey var;
aşırı dindarlıkla psikolojik normallik asla yanyana durmuyor.
ekleme yapıyorum;
türkiye de siyasal islamcı oyu %25 dir. iktidara oy veren diğer %25, 90ların sağ merkez seçmenidir. bu seçmen pragmatik bakar, ekonomi kötüyse ondan oy alamazsın.
istanbul seçimlerini belirleyen başat aktör ekonomidir.
bir siyasal islamcının normalde; içkisi sigarası yoktur. tatile gitmez, sinemaya, konsere gitmez, bir hırka bir gömlek felsefesiyle mütevazı yaşar. işi ve evi mahallesindedir. yola para vermez. istiklale çıkmaz, bebek de gezmez. çayını evinde, kahvesini dükkanın da içer. + camii de bedavadır. dolayısıyla ekonomik krizden en az etkilenen adamdır kendisi ve oyu değişmez.
bu arada normalinden bahsediyorum. jeep e bineninden, boğazda yalısı olandan değil.
son bir edit:
bir arkadaş demiş ki aşırı dindarın psikolojisi bozuk da, aşırı milliyetcinin, aşırı solcunun değil mi?
buna da hak vermek zorundayım.
27.06.2019 · 14. sıra
erdeneris
26.06.2019 10:47 ~ 16:27