timsahlar, avlarını yemek için ağızlarını açtıkları zaman, kafatası yapıları gereği, göz küresinin arka kısmında oluşan basınç yüzünden göz pınarlarının tetiklenmesi sonucu gözlerinden (gözü koruma amaçlı) bir sıvı gelir. ancak salgılanan bu sıvının gözyaşı ile herhangi bir ilgisi yoktur.
yani aslında hayvan, avını yerken acıma duygusuyla ağlamıyordur. anatomisi gereği vücudunda gelişen bir takım mekanizmalar çalışıyordur o kadar.
bu durumla benzer özellik gösteren, bir şeye üzülmediği halde üzülmüş gibi görünen insanlar için de metaforik olarak şu ifade kullanılır;
(bkz: timsah gözyaşları)
16.02.2023 · 18. sıra
nikbin pesimist
15.02.2023 12:09 ~ 22:41