iki tane dünya savaşı kaybetmelerine rağmen, çoğu ülkeden fersah fersah daha önde olmalarından dolayıdır. adamlar demek ki savaşı kazansa şu an uzayda ayrı bir ülke kuracaklarmış. günümüzde amerika birleşik devletleri en güçlü ülke olarak bilinir. ancak abd'nin bu gücü nasıl elde ettiği de önemli bir husus. ikinci dünya savaşı en çok abd'nin işine yaradı. adamlar ne kadar üst düzey alman bilim adamı varsa hepsini kendi bünyelerinde topladılar. öyle ki, sorgulama tekniklerine kadar almanlardan faydalandılar. günümüzde en güçlü ülke abd'dir evet, ancak abd'yi abd yapan bizzat almanya'dır. almanlar iki tane dünya savaşı kaybettiler, ülke ikiye bölündü. çok uzun yıllar doğu - batı olarak ayrı kaldı bu iki bölge. bir kısmı sovyetler birliği kontrolünde kaldı, öteki taraf ise abd'nin tarafında. bugün mü? şu an o ülke avrupa'yı ayakta tutuyor.
(bkz: operation paperclip)
(bkz: hanns scharff)
19.06.2021 · 10. sıra
cekikgozlubiri
18.06.2021 00:00 ~ 16:05