Sık geçen başlıklar

türkiye'nin 2021 ikinci çeyrekte %21.7 büyümesi 1

ekşi'de gör
fakirleştiren bir büyüme....bu çok yanlış...

bu büyüme rakamları halk'a yansımaz çünkü döviz kurunun yüksek olması ve ülkemizin ham madde hususunda dışarıya bağımlı olması, halk'ın alım gücünü etkiler. hükumetin rekabet için tl değerini düşürüp işçilik maliyetlerini kısarak yüksek üretim yapması ülkenin büyüme rakamlarını artırabilir ama bu pozitif bir girdi olarak değerlendirilemez.

yani şöyle diyeyim, adamın fabrikası var. adam 100k usd gelir elde etti. yoğun da çalışıyor, sürekli sipariş alıyor ve üretimde...bu adam, 400 usd'ye işçi çalıştırıyor aylık...simdi, bu adam daha da kazancı yükseltip 200k usd gelir elde etse, bu politika neticesinde işçi maliyetleri de yüksek kurla 300 usd'ye düşse, burada ülkeye kazanç girip görünür de hem fabrika hem de ülke kazançlı olsa da, para sadece bu patrona ve ondan vergi alan devlete yansırken, halkın alım gücü düşmüş olur...daha da özetle, gelir dağılımı adaletsizliği olur ve orta direk çöker böylece toplum hindistan pakistan vs gibi az sayıdaki zengin ve çok sayıdaki fakirle yaşar.

ben bu rakamlara sevinmiyorum, bu obezitedir. bir obez kalıplı ve güçlü görünse de aslında öyle değildir.

aklı başında bir hükumet ve devlet yönetimi, refahı halka yayarak kademe kademe büyür. bu şekilde bir büyüme fast food yemek gibi, çok zararlı....