yaya yolunu kimsenin sallamamasıdır.
mesela kırmızı ışıkta durması gerektiğini bildiği halde durmaz kimileri. ama çoğunluk yaya yolunda yayaya yol vermesi gerektiğini bilmiyor bile. hız kesmeyip yoldaki yayanın üzerine süren, sonra yolun ortasında inip geçti diye yayayı dövmeye kalkan maganda gördü bu gözler.
edit: mesela aşağıdaki entry'lerde yayaların aniden yaya yoluna atlamasına filan kızılmış. çarparsın suçlu olursun filan demişler bir de. işte tam olarak bu cehaletten bahsediyorum. yaya yolunda duracaksın ve yayaya yol vereceksin. kural bu. yolun başında yaya yoksa geçersin ama sağına soluna bakıp temkinli geçersin. o yol yayanın hakkı öncelikle. ister atlar ister zıplar ister yuvarlanır üzerinde. (bkz: seve seve) bekleyeceksin. nası geçtiniz trafik sınavını da ehliyet aldınız bilmiyorum ki...
edit 2: içim soğumadı. paris'in en yoğun caddesi olan champs elysees'den (bkz: şanzelize) bir manzara paylaşayım. 2 gün önce aynı konuya dikkat çekmek için sevgili göndermişti. türkiye'den de fotoğraf bulup paylaşıcam.
sen medeniyetin resmini yapabilir misin abidin?
09.07.2017 · 13. sıra
psikoloji seven
08.07.2017 13:36 ~ 15:01