Sık geçen başlıklar

türk ve kürt'ün kardeşliği 1

ekşi'de gör
kardeşmişiz.

bence sorun yok. belki de öyleyiz. değilsek de keşke olsak... sorun; konuyu neden-sonuç bağlamından kopmadan düşündüğümüzde ortaya çıkan şeyin bazı kürtler'i ve nedenini anlamadığım bir şekilde o bazı kürtler'in haksız yaygarasının avukatı kesilen bazı türkler'i neden rahatsız ettiği.

kürtler'in ezici çoğunluğunun yaşadığı şehirlerde çıkan oyların hangi partiye gittiği belli mi arkadaş? belli. bu partinin artık bağıra bağıra terör destekçiliği yaptığı da belli mi? evet. peki, kürtler'den bu partiye "sen bizi temsil etmiyorsun, bizim meşru haklarımızı terörle mahvediyorsun, senin tarafından temsil edilmek istemiyoruz" gibi bir itiraz gördük mü bugüne kadar? yoo... gayet keyifle o üç harfli permutasyonun hiç de azımsanmayacak bi çoğunlukla peşinden gidiyorlar...

neyi tartışıyoruz arkadaş biz? bir kere de "ulan bu adamların da canını burnuna getirmiş olabilir miyiz acaba" diye kürtler'den bir şey duyayım be... bir kere de türkler adına bir özeleştiri kürtler'den gelsin be.

ağzımın tadını kaçıran şey kürt ve türk'ün kardeşliğine mantıklı ve makul bi açıklama getirmeye çalışanların ezici oranda türk tarafından çıkması. benim buna hiçbir itirazım yok. kardeş olalım. zerre itirazım varsa yarını görmek nasip olmasın. bunun böyle olduğuna dair de açıklaması ve düşüncesi olan da buyursun yardırsın... ne güzel olur... ama bütün bunlar olurken kürtler'den bir kere; sadece bir tanesinden bir kere şu cümlelerle yakın bir şey duymak istiyorum; "ulan durum neden buralara geldi, adamların evlatlarının canlarını alan oluşumun siyasi ayağına bile isteye dev bir çoğunluğumuzun destek vermesi bizi kötü gösteriyor olabilir mi, buna bu insanlar ne kadar daha tahammül edebilir, bunu sorgulamaları pek de yanlış değil mi, ne yapıyoruz lan biz?"

bunu bir defa bile olsa kendinize sormak neden bu kadar zor geliyor?