Sık geçen başlıklar

türk insanının acile başvurma merakı 1

ekşi'de gör
bu meraka sahip erkeklere istisnasız kolonoskopi yapıldığı takdirde ilerleme sağlanabileceği kanaatindeyim.

hasta 1: "selamınaleyküm dohtur bey, benim bele bi ateşim çıhtı, başım ağrir hele bi ilaç yazıve"

doktor: "tabi dayı... nurofen, aprol, bi de kolonoskopi hemen burada. hemşire hanım hastayı hazırlayın. 2 adet lavman verin."

hasta 1: "kolorposki ne ola evladım?"

doktor: "götüne boru sokup içine bakıcaz dayı. kesin teşhis için şart."

hasta 1: "ilaçla inneyle falan çözemez miyiz?"

doktor: "en etkili yöntem bu dayı. sen indir donu."

.... dayı kaçar

********************

hasta 2: "birader ben çok öksürüyorum. beni rahatlatacak bir şeyler yaz bana"

doktor: "hay hay. sigara içiyor muyuz?"

hasta 2: "günde 1-1,5 paket taş çatlasa"

doktor: "size perebron, vocalzone ve kolonoskopi yazıyorum"

hasta 2: "nasıl? kolonoskopi? şu şeyden olan mı???"

doktor: "evet, götten giriyoruz beyefendi. bu aralar sigara içenlerde kolon kanserine dayalı öksürük geliştiği ile ilgili yoğun şikayetler alıyoruz. o yüzden işi şansa bırakmamalı ve götünüze 40 santimlik boruyu kuru kuru sokup içinize bakmalıyız."

hasta 2: "ya ben o kadar da kötü değilim aslında... değişiklik olmazsa yarın akşam yine geleyim."

doktor: "gündüz göğüs hastalıklarına gitseniz?"

hasta 2: "yok ya acil rahat."

doktor: "anladım, o zaman yarın gelirken lavman yapıp gelin. rahat gireriz götünüze."

hasta 2: kaçar...

********************

doktor arkadaşlar, bir düşünün bu çözüm önerimi.