Sık geçen başlıklar

türk halkının zehir yemesi 2

ekşi'de gör
yakınlarıma hep anlatırım.

çocukluğumdan bu yana çok sık grip nezle olan birisiyim. ve c vitamini içeren hiçbir meyve işe yaramaz. ilaç almadan hatta bazen ilaçla bile 7-8 gün sürünürüm.

2018 yılında budapeşte'ye gittik eşimle. tur filan yok ikimiziz.
fakat ne o. gittiğim günün ertesi gününde hemen grip oldum. “yav” dedim “çok yazık oldu. seyahati otelde geçireceğim belli.”

bir umut, şehir gezisinden otele dönerken marketten limon aldık. böyle büyük büyük limonlar. odada eşim sağolsun sıktı suyunu hazırladı, içtim. sabaha zımba gibi kalktım. seyahati de fırt fırt gezerek bitirdim.

o gün anladım bu halkın yazgısını. biz bu ülkede hiçbir sebze meyvenin orijinalini yemiyoruz. tüm tarım ürünleri ayıplı bence.

endüstriyel gıdalardan zaten kötülük dışında bir beklentimiz olmamalı.

güzel, yalnız ve sefil ülkemiz.
sadece mart ve nisan ayı boyunca türkiye'den ihraç edilmek istenen fakat çeşitli uygunsuzluklar sebebiyle avrupa birliği'ne kabul edilmeyip, ülkemize geri gönderilen ürünler: sakız, portakal, kestane, detoks çayı, kekik, maden suyu, nar, taze biber, incir,antep fıstığı ,evcil hayvan maması, kuru incir,greyfurt, kuru üzüm susam ,kimyon , tahin, yerfıstığı ezmesi ,takviye edici çay ,poşet çay ,margarin, kuru dut ,zeytinyağı ,defne yaprağı ,limon,kayısı ,üzüm, noodle,armut, pizza kutusu, mandalina.

bu ürünlerle ilgili tarım bakanlığından hiçbir açıklama gelmedi. şimdi soruyorum iade edilen bu ürünleri kim yedi?

çeşitli uygunsuzluklar nedeni ile ülkemize geri gönderilen ürünleri, ınside eat türkiye hesabı sayfasından tek tek paylaşmış bu ürünlerden bazıları:

1)avrupa birliği gıda güvenliği kurumu rasff'ten yapılan bildirime göre türkiye'den isviçre'ye ihraç edilen ve markası açıklanmayan ketçaplarda izin verilen düzeyin 4 katı alternariol tespit edildi.
tespit edilen maddenin genotoksik ve kanserojen etkileri biliniyor.

2)türkiye'den bulgaristan'a ihraç edilmek istenen kuru incirlerden sınırda alınan numunelerde yüksek oranda aflatoksin tespit edildi.
analize göre ürünlerin izin verilen limitlerin 2,5 ila 3 katı oranında aflatoksin içerdiği açıklandı.
ürünler sınırdan geri çevrilecek iade edildi.

3) türkiye'den bulgaristan'a ihraç edilen limonlarda izin verilenin tam 48 katı yüksek oranda prochloraz maddesine rastlandı.
ürünler sınırda geri çevrilip iade edildi.
ürünlerin üreticisi veya ihracatçısı ise bilinmiyor.

4)türkiye'den ihraç edilen ürünlerle ilgili yüksek pestisit raporları gelmeye devam ediyor.
rasff'te yapılan duyuruya göre türkiye'den avusturya'ya ihraç edilen domateslerde izin verilen oranın 3 katı chlorpyrifos-methyl tespit edildi ve ürünlerin piyasadan toplatıldı.

5)türkiye'den belçika'ya ihraç edilen çarliston biberler yüksek oranda flonicamide ve etoxazole sebebiyle piyasadan geri çağrıldı.
toplatma kararı alınan biberlerin belçika'da faaliyet gösteren turanlar gıda tarafından ihraç edildiği görülürken, üreticisi bilinmiyor.

6)avrupa birliği gıda uyarı sistemi rasff'te ihracat ürünlerimizle ilgili uyarılar gelmeye devam ediyor.
son olarak dün türkiye'den danimarka'ya ihraç edilen armutlarda yasal sınırın 30 katı yüksek oranda diflubenzuron maddesine rastlandığı açıklandı.
ürünler toplatıldı.

7)önceki gün rasff'te yapılan uyarıya göre türkiye'den almanya'ya ihraç edilmek istenen yeşil eriklerde izin verilen limitin 2,5 katı oranda chlorothalonil maddesine rastlandı.
ürünler market reyonlarında yapılan rutin analiz sırasında tespit edilip piyasadan toplatıldı.

8)avrupa kapılarında ürünlerimizde salmonella vakaları ortaya çıkmaya devam ediyor.
türkiye'den yunanistan'a ihraç edilen susamların 10 partisinin 5'inde salmonella tespit edilmesi üzerine ürünlerin tamamı sınırdan geri çevrilerek iade edildi.
şimdi bunlar ne olacak?

9)ürünlerimizde salmonella riski devam ediyor!
avrupa birliği gıda güvenliği uyarı sistemi rasff'ten yapılan duyuruya göre; türkiye'den hollanda'ya ihraç edilen kuru üzümlerde salmonella tespit edildi.
geçtiğimiz haftalarda susam ve tahinde salmonella tespit edilmişti.

10)türkiye'den bulgaristan'a ihraç edilen greyfurtlarda yüksek oranda pestisit tespiti üzerine piyasadaki ürünler toplatıldı.
ürünlerde izin verilen maksimum düzeyin 8 katı oranda chlorpyrifos-methyl maddesine rastlandığı açıklandı.
ülkemizdekileri denetliyor musunuz?

11)avrupa birliği gıda güvenliği sistemi rasff'ten yapılan bildirime göre; türkiye'de üretilen tahinlerde bir kez daha salmonella tespit edildi. ürünler almanya'da raflardan toplatılarak tüketicilerden geri çağrılıyor.
12)bu sefer de armutlarımızda zehir çıktı!
avrupa birliği gıda güvenliği uyarı sistemi rasff'ten yapılan bildirime göre; türkiye'den hırvatistan'a ihraç edilen armutlar yüksek oranda phosmet isimli böcek ilacı tespiti üzerine ürünler sınırdan geri çevrilerek türkiye'ye iade edildi.

13)türkiye'den fransa'ya ihraç edilen pizza kutularında bir kez daha yasaklı maddelere rastlandı!
avrupa birliği gıda güvenliği uyarısı sistemi rasff'ten 5 mart itibariyle yapılan uyarıya göre türkiye'den fransa'ya ihraç edilen pizza kutularında yüksek oranda;
kurşun,
phthalate dehp - di(2-ethylhexyl),
phthalate dbp - dibutyl,
phthalate dibp - diisobutyl,
phthalate dinp - di-isononyl,
phthalate didp - diisodecyl,
1-hydroxy-cyclohexyl phenyl ketone ve bisphenol a maddelerinin tespiti sonrasında kutular toplatıldı.
bu ürünlerin denetimi yapılıyor mu?

14)türkiye'de üretilerek almanya'daki marketlerde satışa sunulan başak markalı acı toz kırmızı biber ürünleri almanya'da toplatılıyor.
l3571 m parti numaralı ve 03.2025 son tüketim tarihli üründe yüksek oranda etilenoksit maddesine rastlandığı açıklandı.
peki ya biz?

15)avrupa birliği gıda güvenliği sistemi rasff'ten yapılan duyuruya göre bugün bulgaristan'a ihraç edilmek istenen mandalinalarda izin verilenden 20 kat yüksek oranda pestisit bulunduğu açıklandı.
avrupa'ya kabul edilmeyen bu ürünler denetleniyor mu?

artık bakanlığın türk halkını insan yerine koyup tüketiciye bir açıklama yapması gerekiyor.

edit: yeni zehirler eklendi.
edit:bu konu ile ilgili tarim yazarı ali ekber yıldırım'ın bir yazısı (bkz: #164489149)