çarpım tablosu bilmeyen oğlum takdirle ilkokulu bitirdi. diyeceğim bu kadar.
Sık geçen başlıklar
tüm öğrencilerin takdir alması 3
ekşi'de görgeleceğin en büyük problemlerini yaratan bir durumdur. çocuk çalışmaz, emek vermez, umursamaz, sorumluluk almaz ama belgeye gelince ağlaya zırlaya almaya çalışır. gece yarısı, kopya çektiği halde hocam notumu yükseltin takdir alacam diyen bir nesil var ve bu öyle bir iki kişi de değil.
bir de sınav soruları var ki evlere şenlik. toplama çıkarma sorusu sorsan lisede, sınıfın yarısı kalır, o derece ama notlar yine kurtarmıyor. yüzlerce veli yıl sonunda okulu basmasın diye gece mesaisi olarak idareciler sözlü notu dağıtır, devamsızlık siler.
bunun yaratılmasında tepeden tırnağa herkesin payı var. bakanlık bir yandan, "iyi öğretmenim" bir yandan, veliler bir yandan, yandaş olsun diyen akp bir yandan böyle böyle eğitimin içini boşalttık.
bir de sınav soruları var ki evlere şenlik. toplama çıkarma sorusu sorsan lisede, sınıfın yarısı kalır, o derece ama notlar yine kurtarmıyor. yüzlerce veli yıl sonunda okulu basmasın diye gece mesaisi olarak idareciler sözlü notu dağıtır, devamsızlık siler.
bunun yaratılmasında tepeden tırnağa herkesin payı var. bakanlık bir yandan, "iyi öğretmenim" bir yandan, veliler bir yandan, yandaş olsun diyen akp bir yandan böyle böyle eğitimin içini boşalttık.
malum bugün karne günü. evli değilim. çocuğum da yok ama akraba ve arkadaşların paylaşımlarını görüyorum. bebelerin hepsi takdir almış maşallah. bizim dönemimizde bu böyle değildi. bir sınıfta bir bilemedin iki takdir, birkaç da teşekkür ya olurdu ya olmazdı. bu nasıl oluyor? eğitim sistemi çok mu gelişti yani. madem eğitim sistemi çok gelişti üniversite sınavında negatif fizik, kimya netlerini nereye koyacağız. 40 temel matematik sorusunda ortalama nasıl oluyor da 3-5 ancak çıkıyor. (bkz: pisa) verilerinde neden oecd'i ortalamasının çok altında kalıyoruz.
bu işte bir terslik yok mu?
bu işte bir terslik yok mu?