mültecilerin vasıfsızına bakılacağına vasıflısını çalıştırmak daha mantıklı olacağından desteklediğim uygulamadır.
edit: diğer girdilerden gördüğüm üzere türk doktorlarının hakkı yendiğine dair bir şikayet var. tabii ki bu durumlarda çifte kıstas yapmak yanlıştır. yine de prensip olarak eğer bir mülteci belli bir prosedürle verimli bir çalışma alanında istihdam ettirilebiliyorsa, özellikle kamu yararı verebilecekse, bu uygulanmalıdır. birçok ülke doktorluk mesleği için benzeri sürelerde eğitim ve sınama uygulayıp mültecilerine bu fırsatı sunuyor. tus sınavı gibi değerlendirmelerin de denklikleri kabul edilebiliyor, bunun üzerine dil gibi ya da mültecinin kendi ülkesinde karşılanmamış bilgiler varsa ek eğitim gibi sistemlerle doktorlar mesleklerini icra edebiliyorlar. hükümetin yürüttüğü prosedürler mütemadiyen şaibeli olsa da, niyetleri çoğunlukla ikincil gayeler barındırsa da sadece yardım alan bir mültecinin verimli bir hale getirilmesi her zaman ülke için yarar sağlar. bu benim kanımdır, hatalıysam da bunu zaman gösterecektir.
22.12.2017 · 7. sıra
gugukkusu
21.12.2017 10:35 ~ 12:36