benim çıraklık yapacak yaşta bir oğlum var ve asla onu sanayide çalıştırmam. sebebi ise benim oğlumun yaşında çıraklık yapmam. çıraklar dövülür, sövülür , aşşağılanır, saçma sapan işlerde kullanılırdı. çırağını çayı döktü diye sopayla döven , şeker getirmedi diye herkesin içerisinde aşşağılayan ustalar vardı. elektirik veren , demir çubukla döven bile vardı. türk milleti düşündüğünüz kadar merhametli değil.bu travmaları yaşayan en azından seksen kuşağı çocuklarını çırak olarak vermek istemiyor.
Sık geçen başlıklar
sanayide iyi para varken neden çırak yok sorunsalı 2
ekşi'de görkimse eşek gibi dayak yiyerek, ustasından her dakika azar işiterek, it yerine koyularak, yıllarca tek bir anahtar ismi bile öğrenemeden getir götür yaparak meslek edinmek istemiyor haliyle. biz bu şekilde muamelelere maruz kalarak büyüdük diye onlara da böyle davranmak zorunda değiliz. her nesil kendinden yaşça küçük nesili ezerek iş öğretecekse sokayım öyle işe, öğrenmeyiversinler.
edit:
görsel
hiç tanımadan etmeden, daha yazıyı yazar yazmaz şöyle bir mesaj atabilen birinin sanayide ustanız olduğunu düşünün işte. göreceğiniz muamele zanaat hayatınız boyunca tam olarak böyle olacak.
edit2: ya arkadaş, mesaj atıyorsunuz da, mesaj attığınız insanın bi profil fotoğrafına, profilinde yazdıklarına falan bir bakın amk ya. sanayide hiç işin olmadığı belli diye mesaj atıyor adam bana diyor. lan benim hayatım sanayideki ustayla muhatap olmakla, sitedeki nakliyeciyle muhatap olmakla geçiyor, bırak sanayideki çıraklık geçmişimi ki 14 yaşında sanayide başladım ben çalışma hayatıma. senelerce çalıştım.
edit:
görsel
hiç tanımadan etmeden, daha yazıyı yazar yazmaz şöyle bir mesaj atabilen birinin sanayide ustanız olduğunu düşünün işte. göreceğiniz muamele zanaat hayatınız boyunca tam olarak böyle olacak.
edit2: ya arkadaş, mesaj atıyorsunuz da, mesaj attığınız insanın bi profil fotoğrafına, profilinde yazdıklarına falan bir bakın amk ya. sanayide hiç işin olmadığı belli diye mesaj atıyor adam bana diyor. lan benim hayatım sanayideki ustayla muhatap olmakla, sitedeki nakliyeciyle muhatap olmakla geçiyor, bırak sanayideki çıraklık geçmişimi ki 14 yaşında sanayide başladım ben çalışma hayatıma. senelerce çalıştım.