Sık geçen başlıklar

ruhu iyileştiren şeyler 6

ekşi'de gör
annemin sonuçlarının pazartesi günü pozitif yönde artık çıkması. anneler kanser olmasın ya
uyumlu insanlar. frekans tutmayınca ne olursa olsun ruhu zedeliyor.
çalışmamak ya, istifa etmek.

bir kez geldiğimiz hayatı köpek gibi çalışarak geçiriyoruz. her allahın günü 10 saat ömrümüzden gidiyor. daha esnek, mutlu eden işler yapıp mutlu olabilmek lazım. insanın doğasında köle gibi çalışmak yok, verimli şeyler yapmak var. nasıl iki toprağa basıp denizi izleyince rahatlıyorsun, çünkü doğan bu; kölelik yapmayınca hayatındaki sinir stres siktir olup gidiyor. rabbim gözlerimi bilmemkaç saat ekrana baksın diye yaratmamış neticede…
aslında iyileştiren şeyler elbette ki vardır da bir ruhumuz olduğuna yeterince inanamıyor oluşumuz bunun önünde bir engel olabilir. çünkü tıpkı tanrı'nın varlığı gibi o da bir görünmezdir; bilinmezlikler içinde kaybolan, ne zaman tutmaya çalışsak avucumuzdan kayıp gidendir. tüm kalbimizle inanmaya çalıştığımız o ışıklı ya da zifiri zamanlarda bile 'ruh' bir hayalet gibi süzülür durur. içimizde olup olmadığına, ona sahip olup olmadığımıza ve hatta onsuz bir hiç olup olmadığımıza bakmaz bile. ve biz ise 'o mu bize ait yoksa biz mi ona' anlayamayız bile. bu yüzden, onunla bir bütün halinde olduğumuzu hissetmemiz ve varlığına en az kendi varlığımız gibi inanabilmemiz gerekir. işte o zaman ona işkence etmekten vazgeçebilir ve iyileşebiliriz belki; çünkü o bizim şeffaf yanımızdır ve hangi şeffaflık bir bıçak darbesiyle yaralanmayı hak eder ki?

''üzülmeye gelmez giderdim
aramaya ruhumun parçalarını
üzerime bir bir dikerdim

beni nasıl isterdin?
tek parça'' **

spotify
youtube
yalnız kalmak olabilir, uzunca düşünüp birçok şeyin üstesinden gelir ve yeniden başlarsın.