başlığın tam hali " ruh denilen tanımın, beyinde nöronlar arasındaki bağlantı olan sinapsların toplamından oluşması" olacaktı, malum karakter sınırı.
insan vücudunda anatomik olarak ruh denilen bir yapı yoktur. kalp vardır beyin vardır fakat ruh yoktur. bin yıllar boyunca spirütüel inanışlar ve dinlerin de mistik etkisiyle "ruh" denilen bir kavram oluşturuldu. özellikle ölüm sonrası hayatı anlamlandırmak için gerekliydi bu yapı. beden ölür ama ruh kalır mantığı hakimdi.
ama gel gör ki bilime göre böyle bir yapı yok. olsa olsa beyindeki sinapslarımızın toplamıdır ruhumuz. anılar, üzüntüler, sevinçler, mutluluklar, davranışlar vb oluşumların kodlandığı yaygın bir iletişim ağı olan sinapslar. ölünce elektriksel aktivite biter ve ruh da ölmüş olur böylece.
edit: işin ironi kısmı da şu: mesleğim resmiyette ruh sağlığı ve hastalıkları uzmanı(psikiyatrist) olarak geçiyor . yani soyut bir şeyin uzmanıyım:)
edit 2: çok sayıda mesaj geliyor. randevu bulamıyorum beni muayene eder misin diyenden ruhu kuantum düzeyinden açıklamaya çalışana kadar, beni bir dine inandırmaya çalışandan güzel tespit-tebrik ederim diyene kadar. herkese teşekkürler...
22.10.2022 · 45. sıra
montevideokontu
21.10.2022 13:51 ~ 21:27