Sık geçen başlıklar

otomatik vites ehliyeti kaldırılsın 1

ekşi'de gör
çözüm olmayan öneri. türkiye'de sorun ehliyetin çok kolay alınabiliyor olması. evet, zorlaştırılmış hali ile bile ülkemizde ehliyet aşırı derecede kolay bir şekilde alınıyor.

şuan sürücü kursları asla araba kullanmayı öğretmiyor, öğrencilerine sadece sınavdan geçebileceği şekli öğretiyorlar. hiç araba kullanmayı bilmeyen biri kurstan eğitim alıp sınavı geçtiği zaman inanın bana hiç araba kullanmayı bilmeyen birinden daha kötü araba kullanıyor. hele otomatik vitesli araçlarda çift ayak tekniği falan öğretmeye çalışıyorlar aklım duruyor! 25 yıla yakındır aktif araç kullanıyorum, 2 aracı 0'dan 300,000 km'ye getirdim, onlar haricinde bir sürü aracı binlerce km kullandım, ekstra olarak a sınıfı motor ehliyetim var ve aktif kullanıyorum ama benim bile totom yemez çift ayak tekniği kullanmaya. acemi insana böyle bir şey yaptırılır mı? hele bir kalkış öğretiyorlar manuel araçlarda aman allah'ım! gaza bastırmıyorlar şuan! kurs araçları hep dizel olduğundan yarım debriyajla kaldırmayı öğretiyorlar arabayı! park desen duba hesabı falan yaptırıyorlar... sanki normalde dubalar varmış gibi!

daha bir sürü falso var da hepsini yazmaya gerek yok. sürücü kursları olaya tamamen öğrencim sınavı geçsin yeter mantığıyla yaklaşıyor. e sınav da tamamen bu mantığa uygun yapıldığı için kurslarda insanlar araba kullanmayı öğrenmek yerine araba nasıl yanlış kullanılırı öğreniyorlar. o yüzden diyorum hiç araba kullanamayan biri sürücü kursundan eğitim almış birinden daha iyi araba kullanır diye. en azından yanlışı öğrenmemiş oluyor.

sınavlar tamamen sürprize dayalı olmalı. doğaçlama gelişmeli. sırf aman millet ehliyet alsın diye böyle saçma sapan ezberci ve yanlışı öğretmeye teşvik eden sistem yok edilmeli. ama maalesef güzel ülkemizde mantık tamamen nasılsa trafikte öğrenir şeklinde ilerliyor. ancak şunu anlamıyorlar, evet belki hiç araba kullanamayan birisi trafikte doğrusunu öğrenir. burada problem şu oluyor aslında, araba kullanmayı yanlış öğrenen biri trafikte de doğrusunu öğrenemiyor. çünkü o boş sayfayı birisi karalamış, yalan yanlış şeyler yazmış oraya. düzelmesi çok zor oluyor...