osmanlı kendi cehaleti ile yıkıldı. kendi kendine ihanet etti.
ingiltere manchester'dayım. geçen hafta science and industry museum'u gezdim. adamlar 1700'lü yıllarda makine üretmiş sanayileşmiş. aynı dönemde osmanlı ne yapmış? yenilik ve devrim isteyen padişahları katletmiş. oraya buraya saldırmaya devam etmiş, sınırlarını daha fazla genişletmeyi düşünmüş. nitelikten ziyade kalitesiz niceliğe odaklanmış. cahil şeyhülislam fetvalarıyla saçma sapan işler yapmış. bugünkü türkiye gibi akıl ve bilimi reddetmiş, saraylarda takılmış, liyakate çok fazla önem vermemiş ve kendi sonunu hazırlamış.
yok ingilizler yıktı, yok rotschildler bilmem ne yaptı, yok atatürk ajandı geçin bunları!
31.05.2022 · 9. sıra
muzzi
30.05.2022 01:40