Sık geçen başlıklar

osmanlı'nın amerika'da kolonileşmeme nedenleri 2

ekşi'de gör
600 yıl hüküm sürdüğümüz kaç yerde türkçe konuşuluyor ki amerika'ya geldi sıra. devlet yapısı kolonileşme değil vergiye bağlama üzerine.
zaten doğuya giden ticaret yollarına hakim osmanlı doğuya ulaşmak için batıya gidip okyanusu aşmaya gerek duymamıştır.

osmanlı bir savaş makinesidir, bir de tarım yapar. tarım için elde toprağı bolken, dövülüp malına el konulacak bolca da görece zayıf komşusu varken okyanus ötesinde kolonileşmek niye?