Sık geçen başlıklar

muza zam gelmemesi 1

ekşi'de gör
alanya ve mersindeki muz seralarının çoğunun yatırım teşvik belgesini almış firma olarak; herkes muz serası yapıyor teşvikle. kontrüksüyona, naylona kdv ödemiyor, eğer arsa kendinin ise çok karlı. bundan 1 sene önce yaptığın yatırımı 2,5 senede amorti ediyor demişti sera malzemesi satan bir abimiz. şimdi asgari yatırım 1.5 milyon tl olunca biraz azaldı talep. özellikle yangın çok korkutmuş belli. kimse kolay kolay yeni sera yapmıyor. ayrıca son zamanlarda ciddi müşteri sıkıntısı çekiyorlar. üretim giderek artıyor ama talep az.

en önemlisi de yerli muzun kalitesi çok yükseldi. bizim fiyatı artmıyor dediğimiz muzlar aslında yüzüne pek bakılmayan, salkımın (hevenk) alt kısımları. salkımın üstlerinde o kadar iri ve güzel muzlar var ki onu ithal muz diye çakıyorlarmış piyasaya..