Sık geçen başlıklar

mühendislerin çoğunun asgari ücret alması 1

ekşi'de gör
"dandik üniversite mezunları" sözünü söyleyenlerin, ilk taşı atmaya hakkı yoktur. yıllarca onlara üniversitelerin kolay kazanç kapısı olduğunu söylediniz. bu yüzden usta tekniker olması gerekenleri üniversitelere yönlendirdiniz. şimdi ise okumanıza gerek yokmuş diyorsunuz. 20-30 sene önceki sanayi ile bugünkü arasındaki tek fark mühendis sayısıdır. 20-30 sene öncede mühendise ihtiyaç duyanların standartları yüksek iken, ihtiyaç duymayan ama yasal zorunluluk nedeniyle çalıştıran işverenler ise ucuza çalıştırmak istiyorlardı. plansız mühendis yetiştirme politikası, 2. guruba istediklerine kavuşma olanağı verdi. eskiden ustaları ucuza çalıştırıp, mühendislere fazla para verirken, şimdi denge tam tersine döndü. burada kimse masum değil.