Sık geçen başlıklar

kimsede yılbaşı heyecanının kalmaması 2

ekşi'de gör
ülkede kolektif bir mutsuzluk hâkim. ekonomik anlamda iyi yönetildiğimizi düşünmüyorum. -burada yazıp yazıp siliyorum, otosansüre lanet olsun- hâl böyleyken insanlarda yılbaşı heyecanını, coşkusunu, arzusunu görememek normal. çünkü, çoğu insanın geçim sıkıntısı, gelecek kaygısı vs. problemleri daha ağır basıyor. böylesine bir ortamda yılbaşı heyecanı akıllara bile gelmeyebiliyor. kendi hâlinde mütevazı bir insan olarak, benim bile içimden gelmiyor artık bir şeyleri kutlamak, yeni yıl heyecanı yok içimde. zaten son yıllarda evde kendi başıma birkaç kadeh viskiyle yeni yılı kutlarım -neyi kutluyorsak artık- sonrası yine aynı. hiçbir şey değişmiyor. sanırım, yapılabilecek tek şey, ''dünyayı değiştiremiyorsan, dünyanı değiştir.''* felsefesine inanmaktı. son kez akp'li bir yıl olsun. dilerim, mansur yavaş'lı ya da ekrem imamoğlu'lu bir 2023 haziran'ına uyanalım. belki o zaman bir şeyler değişir, iyileşir ve güzelleşiriz.
marketler, sokaklar, dükkanlar en azından süslenirdi hatta kapılara noel süsleri asılırdı. her evden en az birisi piyango bileti alırdı. her halde türkiye için en sönük yılbaşı olacak. dev enflasyon, adaletsizlik, açlık psikolojiyi bozdu. artık 2023'e girmekle birlikte asgari ücret artışının da tetikleyeceği zam furyasını yılgın bir kanıksamayla bekliyoruz. ülke sanırım giderek neşesini kaybetti.

asıl yılbaşını 2023'ün malum gününde yapmayı umuyorum.