kazanamaz cunku ortalama bir akplinin gozunde erdogan, allah'ın kulu ve elcisi, ulkeyi sahlandıran ve ateist kemalistlerden kurtaran bir lider. askeri diktatorluge karsi, once vesayetle sonra fetoyle savasmis muhtiralarin, darbelerin ustesinden gelmis bir maresal.butun dunyanın ustune oyunlar oynadıgı, kaybetsin diye ugrastıgı asrın lideri. ezilen bir halkin kahramani. bu secimde de karsisinda aleviler, pkkli ermeniler ve fetonun destekledigi bir aday var. amac erdogan i devirip turkiye yi parcalamak. kılıc dede ise ortalama bir chplinin gozunde, napalım tayyip'e karsı elimizde bu var seviyesinde, fazlasi yok :)
Sık geçen başlıklar
kemal kılıçdaroğlu 2. turu nasıl kazanır 4
ekşi'de görmarjinal kesimleri bir kenara bırakıp normal insanın oyunu alarak. normal insanın derdi ne? sığınmacılar, ekonomi, terör, biraz da şeriatçı korkusu.
akp bu ülkede sadece 2 kere seçim kaybetti.
ilki açılım sürecinin akabinde yapılan genel seçimler.
ikincisi bebek katilinin ağzından mesaj gönderilen, kardeşinin trt'ye çıkarıldığı yerel seçimler.
yani bazı cehaplı arkadasların söylediği gibi “yav zamanında megri megri yaptılar, teröristi trt'ye çıkardılar bir şey olmadı. biz hdp ile temas kurduk diye suçlu mu oluyoruz :///“ diye bir durum yok. ikisinin akabinde de akp seçim kaybetti. akp iki buhrandan da güvenlikçi ve milliyetçi politikalar sergileyerek çıktı. lütfen artık ezbere konuşmayın yoksa patlamalı gireceğim.
kk sığınmacı konusuna girerek şaşırtıcı şekilde doğru hamleler yapmaya başladı sonunda. bu sürecin oğan ve özdağ'a aktif görevler verilerek tamamlanması lazım. ama yetmez. karşıdan oy koparmak lazım. bunun için yapılması gereken şey de rakibi kendi silahıyla vurmak. akp ve mhp ile hiç uğraşmayıp, yeniden refah + hüdapar'ın marjinalliklerini “normal” insanların gözüne sokmak gerekiyor.
gözüne sokmak da öyle laf kalabalığıyla olmaz. bunları sadece dile getirmeyeceksin. bu ülkede kimse seçim beyannamesi, parti programı vs okumaz. halka verebileceğin mesaj sayısı 5'i geçmez. o mesajlar da 3 kelimeyi aşmaz. örneğin “suriyelilerin güvenli şekilde dönmeleri konusunda….” geçmiş olsun, yüzde 80 dinlemeyi bıraktı. olması gereken “sığınmacılar gidecek” bitti gitti.
akp bu ülkede sadece 2 kere seçim kaybetti.
ilki açılım sürecinin akabinde yapılan genel seçimler.
ikincisi bebek katilinin ağzından mesaj gönderilen, kardeşinin trt'ye çıkarıldığı yerel seçimler.
yani bazı cehaplı arkadasların söylediği gibi “yav zamanında megri megri yaptılar, teröristi trt'ye çıkardılar bir şey olmadı. biz hdp ile temas kurduk diye suçlu mu oluyoruz :///“ diye bir durum yok. ikisinin akabinde de akp seçim kaybetti. akp iki buhrandan da güvenlikçi ve milliyetçi politikalar sergileyerek çıktı. lütfen artık ezbere konuşmayın yoksa patlamalı gireceğim.
kk sığınmacı konusuna girerek şaşırtıcı şekilde doğru hamleler yapmaya başladı sonunda. bu sürecin oğan ve özdağ'a aktif görevler verilerek tamamlanması lazım. ama yetmez. karşıdan oy koparmak lazım. bunun için yapılması gereken şey de rakibi kendi silahıyla vurmak. akp ve mhp ile hiç uğraşmayıp, yeniden refah + hüdapar'ın marjinalliklerini “normal” insanların gözüne sokmak gerekiyor.
gözüne sokmak da öyle laf kalabalığıyla olmaz. bunları sadece dile getirmeyeceksin. bu ülkede kimse seçim beyannamesi, parti programı vs okumaz. halka verebileceğin mesaj sayısı 5'i geçmez. o mesajlar da 3 kelimeyi aşmaz. örneğin “suriyelilerin güvenli şekilde dönmeleri konusunda….” geçmiş olsun, yüzde 80 dinlemeyi bıraktı. olması gereken “sığınmacılar gidecek” bitti gitti.
hdp'nin açıktan desteklediği hiçbir siyasetçi başarılı olamaz bu memlekette.
2011 sonrası açılım geldi 2015'de akp iktidar olamadı.
bunları kim 'hdp ile anlaş iktidarı al' diye kafaladıysa artık cidden tebrik etmek gerekiyor.
türkiye gerçeklerinden bu kadar kopuk olmak kolay iş değil.
2011 sonrası açılım geldi 2015'de akp iktidar olamadı.
bunları kim 'hdp ile anlaş iktidarı al' diye kafaladıysa artık cidden tebrik etmek gerekiyor.
türkiye gerçeklerinden bu kadar kopuk olmak kolay iş değil.
arkadaş şu kaybedilmiş havasından çıkın artık, kendinize gelin. kaybedilmiş hiçbir şey yok. kazanmak zor olabilir ama asla imkansız değil.
2. turda tayyip erdoğan'ın 500.000 civarı kemal kılıçdaroğlu'nun 2.500.000 civarı oya ihtiyacı var. olayı sadece sinan oğan'ın oyunu almak olarak bakmak büyük yanlışlık oluşturur. ( farkın bu kadar olmadığı ile ilgili uyarılar geliyor. resmi sayıları birler basamağına kadar güncelleyeceğim. ysk sonuçlarını bekliyorum)
neler yapılabilir? madde madde açıklayacağım.
ek: bir yazarın önerisi olarak ekliyorum. muhalefet 2. tura kalmasını başarı olarak bangır bangır bağırması gerekiyor. tayyip erdoğan ilk turda alamadı seçimi. adamlar bu ve benzeri başlıklarda aa'nın başlattığı algının aynısına devam ettiriyor. kılıçdaroğlu seçmeninin tekrar gidip oy vermesini istemiyor. bu oyuna gelmemek lazım.
1. sandığa giden seçmen sayısının artması için çalışmalar yapmak gerekiyor. pastanın büyümesi gerekiyor. 9.000.000 seçmen sandığa gitmiyor. bu duruma mutlaka proje üretilmeli. seçime katılım yüzdesi her zaman muhalefete yaramıştır.
2. cumhurbaşkanlığı seçimi ile milletvekilliği seçimi arasında farklar göze çarpıyor. toplamda yüzde 1 civarı bir seçmen gurubu olsa da partiler kendi seçmenini kılıçdaroğlu etrafına konsolide edebilmeli. fire vermemeli. bunun içinde her parti kendi seçmeni ile yakın iletişim içinde olmalı. kaygılar giderilmeli.
3. yurtdışı seçmeni dikkate alınmalı. yüzde 1'in üzerinde etkisi var. türkiye'nin durumu, yurdışındaki itibarı daha iyi anlatılmalı.
4. kemal kılıçdaroğlu bakanlar kurulu ekibi ve ekonomi ekibi vitrine çıkarılmalı. mutabakat metni madde madde kapı kapı anlatılmalı.
5. milliyetçi endişeler dikkate alınmalı. türkiye'nin milli savunma, dışişleri ve içişleri ile ilgili projeleri anlatılmalı. daha ciddi ele alınmalı.
6. tayyip erdoğan'ın ilk turda aldığı seçmen profili iyi analiz edilmeli. nokta atışı en az 1.000.000 seçmeninin kararını etkileyecek iletişim metodları belirlenmeli. metropol'lerden köylere inmeli. yemin eden milletvekili kendi seçmen bölgesini köy köy dolaşmalı.
7. sadece mansur yavaş ve ekrem imamoğlu meydanlara çıkmamalı. akp'nin oy kaybı dikkate alınmalı. meydanlara ali babacan ve temel karamollaoğlu daha çok inmeli. muhafazakar seçmen ikna edilmeli, endişeleri giderilmeli.
8. her ne yaparsanız yapın bu halkı umutsuzluğa sevk etmeyin. ekranlarda meydanlarda kendinizi daha çok gösterin. asla yenilecekmiş gibi bir seçim stratejisi izlemeyin. susmayın, kaybedecekseniz mücadelenizle onurunuzla kaybedin.
9. bir sözümde meral akşener'e. milliyetçi oyların bu kadar yükseldiği bir ortamda daha çok aksiyon alması gerekirdi. milliyetçi seçmenden yeterli karşılığı bulamadı. kendi seçmenini de kemal kılıçdaroğlu konusunda tam olarak ikna edemediği açık. milliyetçiliği ayaklar altına alan tayyip erdoğan'a savaş açması gerekirdi. hala geç değil bu yola kılıçdaroğlu ile çıktı, kimse yokken o vardı mansur başkanı yanına alıp iç anadolu'yu karış karış dolaşmalı.
10. bunu da yazmasam olmayacak. kemal kılıçdaroğlu'nun helalleşme çağrısı boşuna değildi. çok doğru bir hamle idi. türkiye'deki inanç ile ilgili meselelerde daha hassas davranmayı öğrenmek gerekiyor. akp ve tayyip erdoğan üzerine yapışmış olan dindar algısı bir türlü sökülüp atılamadı. bu konuda ciddi bir danışmanlık alınmalı. muhalefet inançsız, iktidar dindar algısı yıkılmalı.
11. çeşitli öneriler geliyor. özellikle depremden etkilenen yurttaşlarımızla ile ilgili, sadece bunlardan biri: #152413345
....
haklı olarak sabrın tükendiği beklentinin yüksek olduğu bu seçimin bu aşamaya gelmesi büyük bir hayal kırıklığı oluşturuyor. gelen cevaplardan, mesajlardan bunu anlamak mümkün. anlıyorum. yanlış anlaşılmasın benim birinci derdim sadece kazanalım asla olmadı. ben emin olmak istiyorum. bu ülkeden, bu ülke insanının zihniyetinden. sonuna kadar vazgeçmek istemiyorum.
...
bir yazardan bana gelen önemli bir gözlemi de buraya ekliyorum.
hocam merhabalar, ben ankara keçiören de sandıkları vatandaş olarak izlemeye giden birisiyim ancak çok acı bir gerçek var ki bazı sandıklarda chp müşahitleri yoktu ve sorumlu arkadaş ( kendisi ile orada tanıştım) hemen sandık güvenliği için çöpte bulduğum kalem ile sayımları izledim. kendi çevremi çağırdım ve sandıkların başında durduk ıslak imzalı tutanakları aldık. ancak demem şu ki herkese duyurun, evde oturarak seçim kazanılmıyor, herkes sandığın sayımına kesinlikle katılsın. 4 akp li arasında millet ittifakı için 4 oy kazandırdım. burası özellikle akp nin kalesi bazı yerdeki iyi partili görevliler chp oyunu korumuyor yazık oluyor. seçimin sonucunu o zaman anladım bunu herkese duyurursanız ikinci seçim için daha yararlı olur. ben hakkımdaki dava yüzünden müşahit olamıyorum o yüzden vatandaş olarak katıldım. size bulunduğum sandığın tutanağını da atacağım.
sahip çıkmamız lazım ben hukuki sesepten dolayı vatandaş olarak yer alabiliyorum ama en yakın chp veya iyi partiye gidip müşahitlik alsınlar yapılacakları sorsunlar.
tutanak: https://eksiup.com/p/7w634217h4xf
...
seçime katılımla ilgili bir yazarın temennisi.
ayrica memleketine oy kullanmaya giden öğrencilerin ve çalışan insanların tekrar aynı motivasyonunun sağlanması ve yol paraları konusunda bir şey düşünmeli. isyerlerinin izin almaları konusunda sorum çıkarmaması sağlanmalı.
...
böyle mesajlar da alıyorum taktirinize.
turizmde çalışan 5 muhalif oyu maddi yetersizlik ve izin alamama durumundan dolayı çöpe gitti, 2. turda bileti alabilecek sponsorlar bulabilirsek gitmeyi düşünüyoruz, öğrenciyiz aynı zamanda ve daha yeni işe başladığımız için yol masraflarını karsilayabilcek bütçemiz yoktu.
...
bir yazarın paylaşmamı talep ettiği mesaj
inanç bunların tekelinde değil.. onların karanlık adamları her cuma bir ayet sallaya dursun. biz inandığımız için paylaşalım. ali imran suresi 139. ayet
...
2. turda tayyip erdoğan'ın 500.000 civarı kemal kılıçdaroğlu'nun 2.500.000 civarı oya ihtiyacı var. olayı sadece sinan oğan'ın oyunu almak olarak bakmak büyük yanlışlık oluşturur. ( farkın bu kadar olmadığı ile ilgili uyarılar geliyor. resmi sayıları birler basamağına kadar güncelleyeceğim. ysk sonuçlarını bekliyorum)
neler yapılabilir? madde madde açıklayacağım.
ek: bir yazarın önerisi olarak ekliyorum. muhalefet 2. tura kalmasını başarı olarak bangır bangır bağırması gerekiyor. tayyip erdoğan ilk turda alamadı seçimi. adamlar bu ve benzeri başlıklarda aa'nın başlattığı algının aynısına devam ettiriyor. kılıçdaroğlu seçmeninin tekrar gidip oy vermesini istemiyor. bu oyuna gelmemek lazım.
1. sandığa giden seçmen sayısının artması için çalışmalar yapmak gerekiyor. pastanın büyümesi gerekiyor. 9.000.000 seçmen sandığa gitmiyor. bu duruma mutlaka proje üretilmeli. seçime katılım yüzdesi her zaman muhalefete yaramıştır.
2. cumhurbaşkanlığı seçimi ile milletvekilliği seçimi arasında farklar göze çarpıyor. toplamda yüzde 1 civarı bir seçmen gurubu olsa da partiler kendi seçmenini kılıçdaroğlu etrafına konsolide edebilmeli. fire vermemeli. bunun içinde her parti kendi seçmeni ile yakın iletişim içinde olmalı. kaygılar giderilmeli.
3. yurtdışı seçmeni dikkate alınmalı. yüzde 1'in üzerinde etkisi var. türkiye'nin durumu, yurdışındaki itibarı daha iyi anlatılmalı.
4. kemal kılıçdaroğlu bakanlar kurulu ekibi ve ekonomi ekibi vitrine çıkarılmalı. mutabakat metni madde madde kapı kapı anlatılmalı.
5. milliyetçi endişeler dikkate alınmalı. türkiye'nin milli savunma, dışişleri ve içişleri ile ilgili projeleri anlatılmalı. daha ciddi ele alınmalı.
6. tayyip erdoğan'ın ilk turda aldığı seçmen profili iyi analiz edilmeli. nokta atışı en az 1.000.000 seçmeninin kararını etkileyecek iletişim metodları belirlenmeli. metropol'lerden köylere inmeli. yemin eden milletvekili kendi seçmen bölgesini köy köy dolaşmalı.
7. sadece mansur yavaş ve ekrem imamoğlu meydanlara çıkmamalı. akp'nin oy kaybı dikkate alınmalı. meydanlara ali babacan ve temel karamollaoğlu daha çok inmeli. muhafazakar seçmen ikna edilmeli, endişeleri giderilmeli.
8. her ne yaparsanız yapın bu halkı umutsuzluğa sevk etmeyin. ekranlarda meydanlarda kendinizi daha çok gösterin. asla yenilecekmiş gibi bir seçim stratejisi izlemeyin. susmayın, kaybedecekseniz mücadelenizle onurunuzla kaybedin.
9. bir sözümde meral akşener'e. milliyetçi oyların bu kadar yükseldiği bir ortamda daha çok aksiyon alması gerekirdi. milliyetçi seçmenden yeterli karşılığı bulamadı. kendi seçmenini de kemal kılıçdaroğlu konusunda tam olarak ikna edemediği açık. milliyetçiliği ayaklar altına alan tayyip erdoğan'a savaş açması gerekirdi. hala geç değil bu yola kılıçdaroğlu ile çıktı, kimse yokken o vardı mansur başkanı yanına alıp iç anadolu'yu karış karış dolaşmalı.
10. bunu da yazmasam olmayacak. kemal kılıçdaroğlu'nun helalleşme çağrısı boşuna değildi. çok doğru bir hamle idi. türkiye'deki inanç ile ilgili meselelerde daha hassas davranmayı öğrenmek gerekiyor. akp ve tayyip erdoğan üzerine yapışmış olan dindar algısı bir türlü sökülüp atılamadı. bu konuda ciddi bir danışmanlık alınmalı. muhalefet inançsız, iktidar dindar algısı yıkılmalı.
11. çeşitli öneriler geliyor. özellikle depremden etkilenen yurttaşlarımızla ile ilgili, sadece bunlardan biri: #152413345
....
haklı olarak sabrın tükendiği beklentinin yüksek olduğu bu seçimin bu aşamaya gelmesi büyük bir hayal kırıklığı oluşturuyor. gelen cevaplardan, mesajlardan bunu anlamak mümkün. anlıyorum. yanlış anlaşılmasın benim birinci derdim sadece kazanalım asla olmadı. ben emin olmak istiyorum. bu ülkeden, bu ülke insanının zihniyetinden. sonuna kadar vazgeçmek istemiyorum.
...
bir yazardan bana gelen önemli bir gözlemi de buraya ekliyorum.
hocam merhabalar, ben ankara keçiören de sandıkları vatandaş olarak izlemeye giden birisiyim ancak çok acı bir gerçek var ki bazı sandıklarda chp müşahitleri yoktu ve sorumlu arkadaş ( kendisi ile orada tanıştım) hemen sandık güvenliği için çöpte bulduğum kalem ile sayımları izledim. kendi çevremi çağırdım ve sandıkların başında durduk ıslak imzalı tutanakları aldık. ancak demem şu ki herkese duyurun, evde oturarak seçim kazanılmıyor, herkes sandığın sayımına kesinlikle katılsın. 4 akp li arasında millet ittifakı için 4 oy kazandırdım. burası özellikle akp nin kalesi bazı yerdeki iyi partili görevliler chp oyunu korumuyor yazık oluyor. seçimin sonucunu o zaman anladım bunu herkese duyurursanız ikinci seçim için daha yararlı olur. ben hakkımdaki dava yüzünden müşahit olamıyorum o yüzden vatandaş olarak katıldım. size bulunduğum sandığın tutanağını da atacağım.
sahip çıkmamız lazım ben hukuki sesepten dolayı vatandaş olarak yer alabiliyorum ama en yakın chp veya iyi partiye gidip müşahitlik alsınlar yapılacakları sorsunlar.
tutanak: https://eksiup.com/p/7w634217h4xf
...
seçime katılımla ilgili bir yazarın temennisi.
ayrica memleketine oy kullanmaya giden öğrencilerin ve çalışan insanların tekrar aynı motivasyonunun sağlanması ve yol paraları konusunda bir şey düşünmeli. isyerlerinin izin almaları konusunda sorum çıkarmaması sağlanmalı.
...
böyle mesajlar da alıyorum taktirinize.
turizmde çalışan 5 muhalif oyu maddi yetersizlik ve izin alamama durumundan dolayı çöpe gitti, 2. turda bileti alabilecek sponsorlar bulabilirsek gitmeyi düşünüyoruz, öğrenciyiz aynı zamanda ve daha yeni işe başladığımız için yol masraflarını karsilayabilcek bütçemiz yoktu.
...
bir yazarın paylaşmamı talep ettiği mesaj
inanç bunların tekelinde değil.. onların karanlık adamları her cuma bir ayet sallaya dursun. biz inandığımız için paylaşalım. ali imran suresi 139. ayet
...