Sık geçen başlıklar

kaskosuz araç kullanmak 2

ekşi'de gör
gelin size kaskonun önemini tane tane bilale anlatır gibi anlatayım. şirketimiz turizm ulaşım sektöründe faaliyet gösteriyor. araçlarımız yılda 80-90 bin km %90 şehiriçinde yol yapıyor. 8 tane aracımızın 3 tanesi üç yıl içinde ağır hasarlı oldu. maalesef hepsinde yüzde yüz kusurlu olan bizim sürücülerimizdi. hepsini de işten çıkardık. kasko ve trafik sigortası fiyatları toplam 8-9 bin liralardan üç senede 24-25 bin noktasına ulaştı. ilk yaşadığımız kazada sürücü arkadan duran araca vurdu o gitti önündekine vurdu. vurduğu araç 2004-2005 model audi a6 idi önden ve arkadan hasarlı olarak araç perte çıktı. vurduğu aracın önündeki araç volvo xc90 idi görünürde sadece tamponunda çizik vardı. volvo aracın sahibi beni aradı ve aracında servis tarafından proforma edilen 90 bin tl tutarında hasar olduğunu söyledi. tek yaptığım kasko firmamı ve poliçe numarasını araç sahibine iletmek oldu. bizim araçta 165 bin tl, audi a4 perte 450 bin tl, volvo'da 90 bin tl toplam sigortadan geçen sene 705 bin çıktı. sadece trafik sigortamız olsa 90-100 bini kasko karşılar kalanı bize kaçardı. çekici hizmetine kadar kasko ödedi ve aracı mercedes yetkili servisinde orijinal yedek parçalarıyla değişti. ben artık bu araç dikiş tutmaz derken, yetkili servisteki iyi işçilik ve orijinal yedek parça sayesinde araç bir kere bile motor ve yürüyen aksamında sorun yaşamadı. sene başında 35 bin liraya gözüm kapalı kasko ve sigorta yaptırdım. imm'ide 2 milyona çıkardım. bir başka aracımız otoparkta kaza geçirdi. yüzde yüz hatalı airbag açılmadı ama 50-60 bin masrafı çıktı. araç iki haftada yetkili serviste yapıldı. üçüncü kazada yine bizim sürücü hatalı. sol kapıdan arka lastiğe kadar karşıdaki araca sürttü. yan airbag açıldı. biz kaportacı ile aracı biz mi yapsak 25-30 bine çözebilir miyiz kaskoyu bozmadan derken otomatik kapıda görünmeyen sorunlar çıkabilir diye kaskoya yaptırmaya karar verdik. sürücü kapısı, otomatik kapı, yan airbag, aktif gergili emniyet kemerleri, adblue deposu yetkili serviste 250 bin tl yi buldu. biz bu araca artık kimse kasko yapmaz derken bir baba yiğit firma çıktı 15 bin kasko teklifi verdi, kasko + sigorta 29 bine yeniledik. bu arada sayısız kere kaskoyu bozmayan ön cam değişimi, stop lambası değişimi yapıldı. yine keza bir çok kez çekici kullanıldı. demem o ki bu devirde kasko yaptırmayanın ya parası çoktur ya da aklıyla zoru vardır. bir far değişimi 30 bin tl olmuş. ödediğin kasko parası bunun yanında çıtır çerez kalır üstelik kazasız ilk yılınızda yüzde 30 yıllar arttıkça yüzde atmışa kadar hasarsızlık indirimi alırsınız. kazalı araca 35 bin kasko ve trafik sigortası öderken üç yıl hasarsızlık indirimi olan aynı model ve bir yaş daha genç araca 12 bin tl kasko ve trafik sigortası ödediğimi bilirim. maalesef ülkemizdeki enflasyon ve araç kullanmayı bilmeyen şoförler yüzünden kasko ve trafik sigortası ücretleri sadece mayıs ayında yüzde otuz arttı.
şirket 30 bine o riski alıyor ama araban patates olunca sana verecek 2 milyonu var. sende var mı?