bankaların komisyonları gecelik döndürmede oluyor. uzun vadede komisyon alınmıyor. düşünsenize koskoca benzin istasyonu açıyorsunuz, muhtemelen benzini vadeyle alıyorsunuz, işçiye maaşı zaten ay çıkışında yatırıyorsunuz, hayvani taahhütler veriyorsunuz. ama "30-45 gün döndürecek paramız yok, komisyon bizi zorluyor" diyorsunuz.
şimdi düşünelim. ortalama bir benzin istasyonunda muhtemelen günde 4000 litre (çok demeyin 40 litrelik depodan 100 araç fullemesi yapar) satış yapılıyordur. tümünü nakite geçirdik diyelim
4000 litre aşağı yukarı 200bin tl para yapar. her gün 200bin tl'lik para saklamanın güvenlik önlemini nasıl almayı düşünüyorsunuz? bunun 10 misli satış yapan yerler var. hırsızlık tonla olur. ne yapacaksın hepsine güvenlik mi dikeceksin? sürekli adam mı dolaştıracaksın? bunun operasyonel maliyeti komisyondan daha yüksek.
milleti sikmek için önü sonu düşünülmemiş bir eylem. direkt olarak hırsızlığa davet.
edit: benzin istasyonu olan bir arkadaş paranın her gün peşin alındığını, aksi takdirde yakıt gönderilmediğini söyledi
18.02.2024 · 34. sıra
mcbtr
17.02.2024 00:05 ~ 13:20