Sık geçen başlıklar

istanbul'da 7.5'lik deprem bekliyoruz 1

ekşi'de gör
kentsel dönüşüm rant palavrasiyla ülkenin en sağlam binalari ve altyapisi olan kadiköy son 5 6 yıldır yerle bir edilip baştan yapildi. ınanilmaz bir israf ve talan yaşandi. oysa bagdat caddesi ve civarinda kentsel dönüşüm sacmaligi ile yikilan evlerin cok buyuk cogunlugu 3-5 kat bareminde ve yatay olarak buyukluge sahipti. eski oldugu icin yikilan bu binalarin yerlerine ise 10-20 katlik dikey buyuklukte binalar yapildi. yikilan 5 katli binalar, yerlerini alan ise 15 20 katli binalar. göztepe'ye 52 katli 4 gökdelen kacak olarak yapildi. hem de yesil alana. sığınma ve toplanma bölgesine. etrafina saka gibi bir de kentsel dönüşüm binalari dikildi. ulan bu 52 katli binalar bir göçse mahalle kalmaz.
neyse kadikoy cok gerekmemesine rağmen buyuk ölçude yenilendi. inanilmaz pahali arazi degerine sahip kadikoy'e göz koyan inşaat sirketleri bu süreçte ekonomik olarak yiprandigi icin gercekte kentsel dönüşüme ihtiyac duyan coğu istanbul semtiyle ilgilenemez hale geldiler. bakalim nasil bir yol bulunacak? her yapilan işi rant, her atilan adimi kazanç olarak gören bir zihniyetin çaresizce sarfettigi cumledir...