Sık geçen başlıklar

istanbul finans merkezi 2

ekşi'de gör
istanbul yaşanmaz bir durumda. trafik berbat, yeşillik yok, her yer kalabalık, su kaynakları yetersiz, toplu taşıma yetmiyor…

daha hala finans merkezi, kanal istanbul, kuzeye yapılacak yeni yerleşim yerleri…

anadolu’yu geliştirmek ve istanbul’u rahatlatmak varken, finanskent yapmak net beyinsizlik örneğidir.
ülkenin dibine dinamit döşemekle eş değer olan proje. şehirde ciddi bir deprem bekleniyor. mesele bina yıkılıp yıkılmaması değil. zaten finans merkezindeki binalar yıkılmaz. etrafındaki binalar köprüler yollar yıkıldığında olacak ne olacaksa. finans merkezine giden altyapı ne olacak? suyu elektriği hele interneti? oraya giden internetin kesilmesi türkiye'yi nasıl bir felakete sürükler hiç mi hesap yapmadılar? dağıtık sistemler her zaman iyidir. bir merkeze bağlı kalmamak 3-4 farklı yere dağıtmak iyidir birisine ikisine bir şey olursa diğeri idare edebilsin. uçakların birden fazla motoru olması gibi.

bugün bankalar etabı açılışı yapılacakmış. civarda yaşayan arkadaşlar da görmüştür finans merkezinin etrafının ne kadar iğrenç bir inşaat halinde olduğunu. buraya yakın evlerin kiraları ne vaziyette tahmin edemezsiniz. 20 binden aşağı basit bir daire bile yok. gerçekten burada çalışıp elit platinum bir insan olacağınızı mı sanıyorsunuz? akşam iş çıkışı dost yoğurt alıp bodrum katta hamam böcekleriyle kaşıklayacaksınız oğlum.

hükümetin hamlesi çok basit asgari ücret ve biraz üstü kazananlar istanbuldan defolsun gitsin gerekirse yabancı doldururuz ama biz buradan cukkamızı alırız mantığı.