Sık geçen başlıklar

insan neden yazar 1

ekşi'de gör
cioran kendisinin neden yazdığını şöyle anlatır,

''kitaplarımın her biri yılgınlık karşısında bir zaferdir. kitaplarımın birçok kusuru vardır ama onlar mamul değildirler, hakikaten sıcağı sıcağına yazılmışlardır: birine şamar atmak yerine, şedit bir şey yazarım. dolayısıyla söz konusu olan edebiyat değildir, parçalara dayalı bir tedavi usülüdür: intikamlardır bunlar.
kitaplarım kendim için ya da birine karşı harekete geçmemek için yazılmış cümlelerdir. başarısızlığa uğramış eylemler. bildik bir olgudur bu, ama benim durumumda sistemlidir.''