mantık, en az 2300 yıldır sistematik biçimde araştırılan ve öğretilen bir konu. hem de bu topraklarda. halimiz ortada. bence sorun, mantığın bilinmemesinden çok insanın mantığını esnetmedeki yeteneği. bu yeteneğimize odaklanan bir ders olabilir, psikoloji odaklı eleştirel düşünme. bilişsel yanlılıklar, evrim, sosyal psikoloji, davranışsal ekonomi, oyun teorisi, vs, hepsi bu çerçevede ele alınabilir.
herkes bu şekilde eğitilse ütopya kurar mıyız? sanmam. sonuçta sermayenin dağılımı, üretim ilişkileri, teknoloji gibi şeylerin etkisi çok büyük, muhtemelen ezici derecede. ama en azından, aptallıklarımızı ve özellikle de aptallığın bize verdiği rahatsızlığı epey azaltabiliriz.
22.01.2023 · 3. sıra
immanuel tolstoyevski
21.01.2023 16:38