Sık geçen başlıklar

ikinci evi olanlara katlanan vergi önerisi 2

ekşi'de gör
bu göründüğü gibi iyi bir haber değil. kapitalizmin yürüttüğü küresel mülksüzleştirmenin bir başka safhaya geçtiğini, adım adım yaklaştığını ve ev almanın imkansız hale geldiğini gösteren bir gelişme. ikinci evi olana vergi koymak teoride fena durmuyor, ama haberin devamını okuyun. devasa emlak şirketlerinin piyasadaki tüm evleri toplaması için yapılan bir hamle bu. tüm dünyada tekelleşmiş şirketlerin deli gibi ev topladığını biliyoruz, istediklerini tutup gelen talebe göre istediklerini kiraya verdiklerini biliyoruz. çiftlikleri ve küçük işletmeleri geçtim orta ölçekli şirketlerin bile bu tekeller tarafından yutulduğunu biliyoruz. tüm dünyada mülklerin tekeller tarafından ele geçirildiğini ve insanların kiracı durumuna düşürüldüğü; tüm bu gelişmelerin de 2020 sonrası (bkz: dünya ekonomik forumu) tarafından başta iklim krizi sorununu çözme bahanesiyle bile isteye bir plan dahilinde yürütüldüğünü de biliyoruz. bu plan o kadar agresif yürütülüyor ki batı'da çiftlikleri iflas ettirmek için hükümetlerin yaptığı hamleler geniş çiftçi isyanlarına sebep oldu: (bkz: #161267343) yani bu haberin anlamı şu: tekelleşen dev emlak şirketleri ev piyasasını kontrol edecek. merkez bankası bu şirketlerin kurulmasını öneriyor. zaten vergi avantajları sebebiyle deli gibi ev alıyordu orta ölçekli şirketler. ama asıl hikaye şimdi başlıyor. büyük emlak şirketleri tüm evleri toplayacaklar ve emlak sektörü tam da geçen hafta yazdığım gibi ülkemizde tamamen tekelleşecek. mülk akışı hızlı bir şekilde şahıslardan dev şirketlere akacak, tüm batı dünyasında olduğu gibi. insanlar mülksüzleşirken tekeller hakimiyet alanını artıracak. biz kiracı olacağız, ev almak imkansız hale gelecek. bu kapitalizmin dönüşümü. serbest piyasa ve özel mülkiyetin sonu, mutlak tekel hakimiyeti. (bkz: the great reset) belki 400 evi olan adam gibi elemanlar da piyasadan silinecek ancak yerlerine 400 bin evi olan tekeller gelecek. z kuşağı için bu gelişme mülk edinme konusunda tabuta son çiviyi çakacak. berbat bir devir geliyor, bu devir yaygın kiracılık devri. tüm dünyada küresel tekel şirketlerin hakimiyeti. (bkz: #161176548) (bkz: #161408505)
kiracılara hayırlı olsun. vergiyi de öderler artık.

edit: hakikatten çok mal var piyasada. “taban'a yayılacak” dendiğinde kastedilen taban sizsiniz çocuğum, ev sahipleri değil. bu kadar da salak olamazsınız ya.