ilkokul 5. sınıfta, yerli malı haftası kutlamalarında yaptığımız sebze çorbasıdır.
sınıftaki tüm öğrencilere evden getirmesi gereken malzemeyi öğretmen söylemişti. zorlama yoktu elbette. havuç, patates, soğan, kabak, un, karabiber, tuz vs. herkes çorbanın içine girebilecek bir şey getirmiş, bana ve birkaç sınıf arkadaşıma da pırasa düşmüştü. evet sevgili sözlük, yarısı sırtımdaki okul çantasından çıkan pırasalar ile okula gitmişliğim var. bunu yadırgamak yerine, sağ omzunun üzerinden görünen kılıcıyla kötü adamlarla savaşan zeyna edasıyla girmiştim panosunu mısır, ceviz, fındık, nohut ve kuru fasulye ile süslediğimiz sınıfa.
herkes getirdiği malzemeleri doğrayabilsin veya rendeleyebilsin diye sıraları birleştirip kocaman bir mutfak tezgahı yapmıştık. öğretmenin kontrolünde olan küçük tüpün üzerindeki kocaman bir tencerede pişen sebze çorbasını, yine o birleştirerek mutfak tezgahı yaptığımız sıraları bu kez de yemek masası olarak kullanıp, hep birlikte yemiştik. payıma ne kadar düşmüştü hatırlamıyorum ama tüm sınıfın elinin değdiği o çorba kadar lezzetli bir başka çorba daha içmedim.
özetle, yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı
22.06.2021 · 41. sıra
rainbow chaser
21.06.2021 00:43 ~ 11:06