Sık geçen başlıklar

herkese müstakil ev 1

ekşi'de gör
daha önce twitter'da rastladığım hesaplama. benim rastladığım açıklama dünya nüfusunun "çok kalabalık olması" yalanıyla alakalıydı. şöyle iki veri vardı.

- dünyadaki tüm insanları, yere yanyana 50cm çapında daireler çizerek, bunların içine yerleştirsek herkes ankara'nın kızılcahamam ilçesine sığar.

- türkiye'deki herkese 100m2 bahçeli, 200m2 müstakil ev verilse trabzon kadar bir yer yeter.

sorun kalabalık ya da az alan değil, sorun bizim yaşam şeklimiz. gayet de mümkün olur ve ormanları falan da bitmez. lakin şimdiki gibi her aileden, sülaleden en az 3 kişi istanbul'da yaşamak için yırtınmayacak. devlet, sanayi ve ticaret imkanlarının lokasyonunu, buna göre ulaşım ağını da düzenleyecek. sonra bal gibi olur.