sözlükteki wall street abilerimizin küçümsediği yatırım şekli olmuş. ha pardon bu bir yatırım değilmiş, 10 yılda ancak 300k biriktirmiş oluyormuşuz, borsa daha akılcıymış vb... yazmayani sikiyorlar heralde. tamam anladık, dar gelirliyiz, fakiriz.
Sık geçen başlıklar
her ay kenara 1 gram altın atmak 2
ekşi'de görmaalesef ve üzülerek söylüyorum ki bir halta yaramayacak olandır. 22 yaşında mezun olup hemen işe giren birisi üzerinden hesap yapalım. (bkz: hesaplayan adamlar)
senede 12 gr altın birikir. bu kişi 20 sene birikim yapsa 240 gr altın yapar. şu an gram altının 1848 olduğunu bilerek hesaplarsak bu kişinin 443 bin küsür birikimi olur. 42 yaşında ancak şu anın 2005 model bir arabasını alabiliyor. ki bu kişi evlenirse ve o dönemde de masraf yaparsa bu külüstür arabayı bile alamıyor. en azından iyi kötü evini alabilmeli dersek, bu işi 22 yaşında işe girdiği andan itibaren her ay her ay en az 5 gr altın biriktirmeli ki 42 yaşında 2.2 milyonluk bir ev alabilsin, başını soksun. ki bu da bayağı kötü bir ekonomik durum aslında. o nedenle ayda en az 10 gr altın biriktirmeye bakın gençler. 5’in altına düşmeyin ama.
mesaj sağanağı üzerine edit:
mesajların geneli altının fiyat artışını hesaba katmıyorsun üzerine. hesaplama bugünün normlarında o paranın alım gücünü göstermek. yani 443 bir sayı sadece. görmeniz gereken 20 senede 240 gram altın. 20 sene sonra da 200 sene sonra da aylık 1 gram altın sabiti değişmediğinden alım gücü değişmeyecek. geçmişten örnek vereyim, anlamayanlar var belli ki. 2010 yılında gram altın 53 tl, ocak ayında. 2010 yılında sıfır bir polo araç 30800 tl. yani polo almanız için 581 gr altın lazım. 2023 sıfır polo 1104000 tl. gram altın 1848 tl. yani şu an sıfır polo almanız için gereken gram altın sayısı 597. değişen var mı? yok. üzülerek söylemeliyim ki, matematiğiniz, ekonomi bilginiz falan olmadığı için bunlar oluyor. altının fiyat artışı 53 liradan 1848’e çıkmış, yani fiyat artışını dikkate almaya gerek yok. önemli olan kısım her ay sabit gram altın almanız. altının fiyatı denklemi etkilemiyor. yani daha basit anlatamıyorum gençler. daha da anlamadıysanız lütfen mesaj atmayın. daha basiti yok bende.
senede 12 gr altın birikir. bu kişi 20 sene birikim yapsa 240 gr altın yapar. şu an gram altının 1848 olduğunu bilerek hesaplarsak bu kişinin 443 bin küsür birikimi olur. 42 yaşında ancak şu anın 2005 model bir arabasını alabiliyor. ki bu kişi evlenirse ve o dönemde de masraf yaparsa bu külüstür arabayı bile alamıyor. en azından iyi kötü evini alabilmeli dersek, bu işi 22 yaşında işe girdiği andan itibaren her ay her ay en az 5 gr altın biriktirmeli ki 42 yaşında 2.2 milyonluk bir ev alabilsin, başını soksun. ki bu da bayağı kötü bir ekonomik durum aslında. o nedenle ayda en az 10 gr altın biriktirmeye bakın gençler. 5’in altına düşmeyin ama.
mesaj sağanağı üzerine edit:
mesajların geneli altının fiyat artışını hesaba katmıyorsun üzerine. hesaplama bugünün normlarında o paranın alım gücünü göstermek. yani 443 bir sayı sadece. görmeniz gereken 20 senede 240 gram altın. 20 sene sonra da 200 sene sonra da aylık 1 gram altın sabiti değişmediğinden alım gücü değişmeyecek. geçmişten örnek vereyim, anlamayanlar var belli ki. 2010 yılında gram altın 53 tl, ocak ayında. 2010 yılında sıfır bir polo araç 30800 tl. yani polo almanız için 581 gr altın lazım. 2023 sıfır polo 1104000 tl. gram altın 1848 tl. yani şu an sıfır polo almanız için gereken gram altın sayısı 597. değişen var mı? yok. üzülerek söylemeliyim ki, matematiğiniz, ekonomi bilginiz falan olmadığı için bunlar oluyor. altının fiyat artışı 53 liradan 1848’e çıkmış, yani fiyat artışını dikkate almaya gerek yok. önemli olan kısım her ay sabit gram altın almanız. altının fiyatı denklemi etkilemiyor. yani daha basit anlatamıyorum gençler. daha da anlamadıysanız lütfen mesaj atmayın. daha basiti yok bende.