Sık geçen başlıklar

hdp'nin kapatılması 2

ekşi'de gör
alınacak gücenecek bir şey yok, cumhur ittifakının aslına rücu olur. zaten parti köşe süsü olarak açık, belediyelerine el konmuş, lideri rehin. acı patlıcanı kırağı çalmaz, en azından normal bir demokrasi pozları biter, dünya çapında bu işin adı konmuş olur, tam olarak ne olduğumuz tescillenir. avrupa'dan kayda değer bir tepki beklemiyorum çünkü kendilerine demokratlar. olsa olsa adaylık statüsünden tamamen atılırız. amerika da hakeza öyle, türkiye'yi daha da avrasya bloğuna itme riskini almak istemezler, müşerref pakistan'ı gibi takılırız.

ek: sonraki seçimde ne olur? bir daha seçim görür müyüz muallak bence.
1-hdp kapatılır.
2-60 milletvekilinin milletvekillikleri düşer.
3- o bölgelerde ara seçim yapılır.
4- hdp'nin yeni parti kurup ara seçimlere girmesi mümkün olmaz.
5- ya seçimlere hiç katılmazlar ya da bağımsız olarak girerler.
6- eğer seçimlere bağımsız olarak girerlerse en fazla 20 milletvekili çıkarırlar.
7- kalan 40 milletvekilini akp kazanır.
8- akp artı mhp milletvekili sayısı 380'e çıkar.
9- böylece anayasayı değiştirip referanduma götürücek çoğunluğa ulaşmış olurlar.
10- referandumdan evet çıkar.
11- böylece iki turlu cumhurbaşkanlığı seçimi tek tura düşer.
12- ancak esas bomba anayasada cumhurbaşkanın en fazla 2 değil tam 4 defa seçilmesini sağlayacak yeni bir düzenleme yapılması olur.
12- böylece tek turlu seçimin avantajını çok iyi değerlendirecek olan erdoğan 2023'te ve ondan sonraki iki dönemde de yani 2028 ve 2033'te en çok oyu alarak tekrar cumhurbaşkanı seçilir. 2038'e kadar da cumhurbaşkanlığını sürdürür...

bu durumu bozmak için bütün muhalefetin tek aday üzerinde uzlaşıp seçimlere o şekilde gireceğini düşünmek ise aşırı iyimserlik olur. çünkü muhalefet ideolojik olarak çok fazla bölünmüş durumda. bu da muhalif seçmenin konsolide olmasını engelleyen bir durum. seçimi kaybettirecek kadar bir seçmen aday memnuniyetsizliği nedeniyle sandığa gitmeyecektir. ancak seçim iki turlu olsaydı ve ilk turda hiçbir aday kazanamasaydı durum psikolojik olarak çok daha farklı olurdu. ikinci tur öncesi dönecek pazarlıklar ve ilk turu kaybetmemenin muhalefet açısından yaratacağı motivasyon işin rengini değiştirebilirdi.

peki o zaman muhalefet ne yapsın? dükkanı kapatıp gitsin mi? tabiki hayır. meclise odaklansın. 300 milletvekilini geçmeye çalışsın. böylece istediği yasaları çıkartabilir ve denetleme mekanizması görevini görür. bu yeterli mi? tabiki değil. ancak ellerinden sadece bu gelir. çünkü hiçbir zaman oyun kuramadılar. her zaman kurulan oyunların figüranı oldular. bir figüran için mecliste çoğunluk yakalamak bile hayallerin çok ötesinde bir başarıdır. ancak ipler akp'nin elinde. pat diye dar bölge sistemini getirip senin figüranlığına bile son verebilir. ipleri vermeden önce düşüneceklerdi bunları. düşünemediler..