Sık geçen başlıklar

geometride nokta ve doğru yoktur diyen öğretmen 1

ekşi'de gör
bir matematik öğretmeni olarak şöyle söyleyeyim, zaten biz nokta ve doğru vardır demiyoruz. varlığını sezgisel olarak kabul edip bu kabulün üstüne geometri inşası yapıyoruz. öklid'in nokta ve doğru ile ilgili görüşleri bir ön kabulenme ve aksiyom(postulat) olarak kabul edilir. öklid yasaları diye bir şey duyamazsınız benzer şekilde pisagor'un görüşlerine teorem demekteyiz. olay bundan ibarettir.