Sık geçen başlıklar

game of thrones'un en iyi sahnesi 6

ekşi'de gör
sir arthur dayne

dövüş koreografisi öyle güzel hazırlanmıştır ki, arthur dayne 5 kişiyi kesiyor ama saçma hiçbir şey yok sahnede.
en iyisi mi düşünüp tartmadım şu an ama ilk aklıma gelen barristan selmy'nin kral muhafızlığından azledilişinde kendisiyle yaşlılığı sebebiyle artık kimseyi koruyacak halde olmadığı konusunda alay edilip gülündüğü sıra kılıcını kınından bir hışımla çıkarması ve büyülü sözleri "even now ı can cut through the five of you like carving a cake" diğer kral muhafızlarına söylemesi, ardından o derin sessizlik. tazının bile bütün city watch ve kings guard'ın arkasında olmasına rağmen kılıcının kınına elini koyması detayı.

bitmemesi, selmy'nin kılıcı yere atıp joffrey'e "here boy, melt it down and add it to the others" joffrey'in oturduğu eritilmiş kılıçlardan yapılan tahta ithafen söylüyor bunu ki o taht aegon'un 1000 düşmanının kılıcından yapılmıştır. selmy şairsel bir dille "artık hasmımsın delüganlı" diyor.

mükemmel.
https://youtu.be/hjtpttux_ks

cersei'nin fetöcülerden intikam aldığı sahne. tarihte yeniçerilerin kökü de böyle kazınıyor diye hatırlıyorum. ramin djawadi'nin light of the seven parça ile inanılmaz bir sahne olmuş. tekrar tekrar izlerim.

bu arada bu dizide o kadar çok unutulmaz, tüyleri diken diken eden, şok eden, yesss diye bağırtan sahne var ki, son sezonun kötü olması (bence son bölüm hariç gayet iyidi) bu dizinin gelmiş geçmiş en iyi dizisi olduğu gerçeğini değiştirmez.