Sık geçen başlıklar

günde 4 paket sigara içmek 3

ekşi'de gör
paket yıl = günde içilen paket x yıl

olarak hesaplanan bir birimdir.

eskiden akciğer kanseri için 20 paket yıl risklidir denilirdi.

yani

günde 0.5 paket içerseniz 40 yıl
günde 1 paket içerseniz 20 yıl
günde 2 paket içerseniz 10 yıl
günde 4 paket içerseniz 5 yıl

içinde bu risk alanına girmiş oluyordunuz...

ama artık bu risk sınırı 15 paket yıl olarak güncellendi.

yani günde 4 paket sigara içerseniz, 3.75 yılda (yani 45 ayda) akciğer kanseri riskine girmiş oluyorsunuz.

tabi bu bir risk... daha az içerek kanser olabileceğiniz gibi, daha fazla içip kanser olmama ihtimaliniz de var elbet..

velhasıl, dikkatli olmakta ve bırakmakta fayda var...
eskiden çok vardı bu tiplerden. çünkü her yerde sigara içilebiliyordu. adam memur, sabah akşam gişede çalışıyor mesela. biri bitiyor birini yakıyor oturduğu yerde. otobüse biniyor sigarasını yakıyor. eve geliyor sigara.

şimdi evin içinde bile sigara içmek garipsenen bir davranış oldu. baya yol gittik aslında bu konuda doğulu komşularımıza göre.
babam günde 5-6 paket içiyor (kırmızı marlboro) gunde ortalama 2-3 bazen 4 saat uyuyor. tık diye ölecek sanırım.